خبرگزاری کار ایران

در واکنش به چالش‌های اخیر مجلس با فرجی دانا مطرح شد؛

عنایت ویژه وزارت علوم به برخی نمایندگان مجلس در دولت قبل

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۹۷

برخی از نمایندگان بدون داشتن شرایط لازم در دانشگاه علامه طباطبایی مربی و دانشیار شده بودند و خویشاوندان برخی ازآن‌ها نیزمنصب استادیاری را اخذ کرده بودند.

ایلنا: نماینده اردبیل، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی گفت: قالب نمایندگان؛ خود، آشنایان یا خویشاوندانشان از عنایت وزرای علوم و تحقیقات در دولت قبلی ‌‌نهایت بهره را برده‌اند.

کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در مورد چالش‌های بین وزارت علوم و مجلس در دولت یازدهم گفت: ریشه مخالفت برخی نمایندگان با فرجی دانا و وزرای پیشنهادی دراین منصب بیشتر به منافع گروهی و شخصی بر می‌گردد.

وی ادامه داد: غالب نمایندگان، خود، آشنایان یا خویشاوندانشان از عنایت وزرای علوم و تحقیقات در دولت قبلی ‌‌نهایت بهره را برده‌اند که بخشی از چالش‌های نمایندگان با وزارت علوم هم به همین موضوع بر می‌گردد.

پیرموذن در پاسخ به این سوال که این نمایندگان از چه عنایت‌هایی برخوردارشده‌اند، گفت: برخی از نمایندگان بدون داشتن شرایط لازم در دانشگاه علامه طباطبایی مربی و دانشیار شده بودند و خویشاوندان برخی از آن‌ها نیزمنصب استادیاری را اخذ کرده‌اند.

وی ادامه داد: از برخی نمایندگان اطلاعات موثق دارم که خانواده‌هایشان، دوستانشان و آشنایانشان از بورسیه خارج وزارت علوم در دولت نهم و دهم برخوردار شده‌اند.

نماینده اردبیل، نمین و نیر در مجلس افزود: بسیاری از بی‌قانونی‌ها در زمان وزیر سابق علوم و رئیس پیشین دانشگاه آزاد تقدیم نمایندگان شده است.

پیرموذن به دلیل دیگر چالش‌های برخی نمایندگان مجلس با وزارت علوم اشاره کرد و افزود: فرجی دانا باعثنشاط و شخصیت دهی به جوانان و دانشجویان شده است، قشری که در انتخاب روحانی تاثیرگذار بوده‌اند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد چون همفکران این عزیزان نتوانستند در انتخابات ریاست جمهوری پیروزی کسب کنند، اکنون انتقام این عدم اقبال مردمی به کاندیداهای مورد نظرشان در انتخابات ۲۲ خرداد را دارند از وزرای پیشنهادی و همچنین وزیر فعلی علوم می‌گیرند.

پیرموذن با تاکید براینکه ایران منادی مخالفت با خشونت و تندروی در سطح جهان است، افزود: افراطی‌گری‌ها، تندروی‌ها و کم لطفی‌های برخی از همکاران عزیزم در مجلس منتج به نتیجه نخواهد شد.

نماینده اردبیل، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی فرجی دانا را دارای شخصیت روشنفکر و آزاداندیش دانست و افزود: او باید از همه ظرفیت‌های علمی بهره بگیرد و یقین دارم اکنون بر محبوبیت او افزوده هم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز