خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش:

مدیران مدارس، زنگ هنر را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۵۱

درس هنر یکی از آن درس‌هایی است که زمان خاصی را به خود اختصاص داده و آموزش هنر در دوره اول متوسطه برنامه خاصی دارد. همچنین کتاب راهنمای معلم برای آموزش معلمان این درس تنظیم شده است. بنابراین آموزش این درس یک برنامه جدی است که باید در مدارس اجرا شود.

ایلنا: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش، از مدیران مدارس خواست درس هنر را جدی بگیرند.

به گزارش ایلنا، " علی زرافشان " گفت: درس هنر یکی از آن درس‌هایی است که زمان خاصی را به خود اختصاص داده و آموزش هنر در دوره اول متوسطه برنامه خاصی دارد. همچنین کتاب راهنمای معلم برای آموزش معلمان این درس تنظیم شده است. بنابراین آموزش این درس یک برنامه جدی است که باید در مدارس اجرا شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش، در مورد احیای زنگ هنر در دوره متوسطه اوّل اظهارداشت: بنابر برنامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، هر کدام از مواد درسی یک مصوب دارند و مدارس موظف هستند در برنامه هفتگی این مصوب را رعایت کنند.

وی افزود: درس هنر یکی از آن درس‌هایی است که زمان خاصی را به خود اختصاص داده و آموزش هنر در دوره اول متوسطه برنامه خاصی دارد. همچنین کتاب راهنمای معلم برای آموزش معلمان این درس تنظیم شده است. بنابراین آموزش این درس یک برنامه جدی است که باید در مدارس اجرا شود.

زرافشان ادامه داد: برخی از دروس نیز با توجه به تاثیرشان در شکل گیری شخصیت دانش آموزان و بروز استعدادهای آن‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که یکی از این درس‌ها درس هنر بوده و باید مدیران مدارس عنایتی نموده تا بتوان از معلمانی برای آموزش این درس استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: قبلا نیز در دوره راهنمایی کتاب هنر داشتیم و در پایه هشتم هم به شکل ویژه‌ای به موضوع احیای درس هنر پرداخته شده است. تنها اجرای آن مانده که به امید خدا مدیران مدارس عنایت نموده و آن را به شکل مطلوب اجرا خواهند کرد.

زرافشان افزود: متاسفانه در برخی مدارس نگاه به درس هنر برای جور کردن ساعات تدریس معلمان است در حالیکه در ساعت آموزشی این درس قوه خلاقیت و تفکر دانش آموزان رشد می‌کند و ارتقا می‌یابد. لذا نگاه به این درس باید تغییر کند در وهله اول باید دبیران این درس متخصص این درس باشند ودر رشته‌های مختلف هنری حرفی برای گفتن داشته باشند و در مرتبه بعد ساعت آموزشی این درس کامل باشد در این صورت است که می‌توانیم ادعا کنیم زنگ هنر را احیا کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز