خبرگزاری کار ایران

وزیرآموزش و پرورش:

اجرای زودهنگام طرح ۳-۳ - ۶ نمونه‌ای از بی‌برنامگی‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۵۸

هر سند تحولی پس از تدوین و تصویب، باید برای اجرای آن نقشه راه تهیه گردد و اگر بدون آماده کردن نقشه راه و زیرساخت‌های لازم، وارد مرحله اجرا شویم، قطعا با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه اجرای زودهنگام طرح ۳-۳ - ۶ نمونه‌ای از بی‌برنامگی‌ها است، گفت: این امر انبوهی از مشکلات را به آموزش و پرورش تحمیل کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ‌ " علی اصغر فانی "، در دومین روز گردهمایی شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، با اشاره به وظیفه مدیران کل استان‌ها اظهار داشت: ۳ مرحله پالایش، آموزش و تثبیت در خصوص مدارس از سوی مدیران کل استان‌ها باید انجام پذیرد.

وزیر آموزش و پرورش دو عامل مهم مدیریت قوی و اختیارات را علت اساسی موفقیت مدارس غیرانتفاعی در مقایسه با مدارس دولتی توصیف کرد و افزود: اگر مدیریت مدارس درست نشود، هیچیک از پروژه‌های آموزش و پرورش محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: سال هاست که به جای مدیر مدرسه فکر می‌کنیم و از طرف او برنامه ریزی می‌کنیم و فرصتی برای بروز مدیریت به آن‌ها نمی‌دهیم.

توسعه مشارکت به عنوان یک رویکرد

فانی با انتقاد از شیوه نگرش برخی مدیران که انجمن اولیاء و مربیان را مزاحم خود می‌دانند تصریح کرد: جلب مشارکت عمومی در آموزش و پرورش یک اصل اساسی تلقی شده و دنیا به سمت جلب مشارکت‌های مردمی به نفع آموزش و پرورش پیش می‌رود و من نیز به شما تاکید می‌کنم این اصل را جدی بگیرید.

سند تحول یک نسخه بالادستی و قابل احترام است

وی با بیان سند تحول بنیادین به عنوان مانیفستی برای آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین سند جامعی است که اگر به درستی اجرا شود، سندهای بالادستی را نیز پوشش خواهد داد.

وی افزود: البته هر سند تحولی پس از تدوین و تصویب، باید برای اجرای آن نقشه راه تهیه گردد و اگر بدون آماده کردن نقشه راه و زیرساخت‌های لازم، وارد مرحله اجرا شویم، قطعا با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد.

وزیر آموزش و پرورش مشکلات عدیده اجرای زودهنگام طرح ۳-۳ - ۶ را نمونه‌ای از بی‌برنامگی‌ها برشمرد که انبوهی از مشکلات را به آموزش و پرورش تحمیل کرده است که نه می‌توان آن را متوقف ساخت و نه می‌توان به آن سرعت بخشید و تنها راه چاره، اصلاح این روند درحین اجرای طرح است.

اعتدال، مهم‌ترین مشی ما و نیاز امروز جامعه

فانی، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها را به رعایت اعتدال توصیه کرد و افزود: خواهش من این است که برای نمایش اعتدال در عمل وقت زیادی صرف کنید زیرا اعتدال در تفکر و عمل پاسخ گوی نیاز امروز آموزش و پرورش است و تند روی چه چپ و چه راست به ویژه در آموزش و پرورش مشکل گشا نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز