خبرگزاری کار ایران

خطاب به رئیس جمهوری؛

نامه سرگشاده جمعی از داوطلبین استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۰۱

نامه سرگشاده جمعی از داوطلبین استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران که تصویر آن به دفتر خبرگزاری ایلنا ارسال شده است به شرح ذیل است

ایلنا: نامه سرگشاده جمعی از داوطلبین استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران که تصویر آن به دفتر سر پرستی خبرگزاری کارایران(ایلنا) در شهرستان کاشان ارسال شده است به شرح ذیل است:

«علم، قدرت است و هرکسی به علم و دانش چنگ زند قدرتمند و توان قدرتنمایی خواهد داشت و هرکس از علم فاصله بگیرد، دیگران بر او غلبه خواهند کرد».(حضرت علی(ع))

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

حجه‌السلام و المسلمین دکتر حسن روحانی

با اهداء سلام و تحیات وافر

بی شک انسانی که بذر عالی ترین ارزشها یعنی امید را در مزرعه حاصلخیز قلب ها مدبرانه می افشاند و سخاوتمندانه به تعالی و رشد آن می پردازد سزاوار ستایش است و امید بستن. زیرا بوستان جان و اندیشه را با تدبیر و امید، شکفتن و سرسبزی می بخشد. این امیدواری، ما دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه تهران را بر آن داشت تا در چاره اندیشی معضلی که به علت برخی مقررات جدید آئین نامه ای و سلیقه ای، مانعی برای ادامه تحصیل مان شده و آفات مسموم کننده این اقدام امید چند ساله مان را به یأس کشانده است را به شما ابراز داریم باشد تا با تدبیر خود بر حل معضل ما، امید را نیز بر ما ارزانی دارید.

ما دانشجویان که از طریق آئین نامه استعداد درخشان در مقطع دکتری دانشگاه تهران پذیرفته شده بودیم و مراحل بررسی سوابق تحصیلی، مصاحبه و رقابت نفس­گیر با سایر داوطلبین را در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری طی نموده و حائز رتبه اول دکتری دانشگاه تهران شده و تأیید اساتید و نیز دانشکده های این دانشگاه را نیز به عنوان برترین های علمی به همراه داشتیم، متاسفانه بدلیل برخی بی قانونی ها، کج سلیقگی­ها و بی نظمی های آموزشی در یک روز مانده به آغاز کلاس ها بجای ثبت نام از ادامه تحصیل محروم مانده ایم!

پس از این واقعه وقتی علت را از اداره آموزش دانشگاه جویا شدیم آنها به مصوبه داخلی مرداد ماه دانشگاه تهران مبنی بر عدم پذیرش دانشجویانی که دوره کارشناسی ارشد خود را در طی ۵ یا ۶ ترم به پایان رسانده­اند استناد کردند، مصوبه­ای که دو ماه بعد از انجام مصاحبه علمی و پذیرش ما از سوی دانشکده­های دانشگاه تهران تصویب شده بود و متأسفانه و بر خلاف مقررات جاری کشور عطف به ماسبق گردید و البته در این بین دو اصل قانونی دیگر از جمله مرجع صلاحیت دار نبودن هیات رئیسه دانشگاه برای تصویب قانونی آموزشی و نیز اصل حق مکتسبه بصورت آشکاری توسط دانشگاه نقض گردید. جالب اینجاست که دیگر دانشگاه­های معتبر کشور دانشجویانی را درست از همین طریق(آیین نامه استعدادهای درخشان برای ورود به مقطع دکتری) پذیرفته و ثبت نام کرده­اند که مقطع ارشد خود را در ۵ یا ۶ ترم به پایان رسانده­اند، چرا که در همه جای دنیا و بیشتر دانشگاههای کشور ملاک ارزیابی استعداد درخشان و نخبگی نه زود تمام کردن تحصیل بلکه سوابق علمی، پژوهشی و کارنامه افراد است!

جناب آقای دکتر روحانی! ما دانشجویان جوان با نیت ادامه تحصیل در مقطع دکتری داخل کشور و با هدف خدمت به این مرز و بوم، قصد کسب دانش و پیشبرد چرخه­های علمی کشور را داشته و همچنان داریم. چرا که مطابق فرمایش حضرتعالی، با حضور نخبگان جوان، کشور می‌تواند احساس قدرت و قدرتمندی نماید امری که بارها و بارها از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

این در حالی است که هریک از ما سوابق برجسته علمی و پژوهشی مانند مقالات متعدد نمایه شده در پایگاه های معتبر علمی داخلی و بین المللی، تألیف کتاب و حتی ثبت اختراعات را در کارنامه علمی خود داریم و با استفاده از همین سوابق می توانستیم با سهولت در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل نمائیم، اما به دلیل قبولی در دانشگاه تهران، از سایر فرصت­های ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه های داخلی و خارجی انصراف دادیم، غافل از اینکه در آخرین لحظات و در کمال ناباوری و دور از انصاف نام ما از فهرست پذیرفته شدگان دوره دکتری حذف شد و حتی نامه های متعدد اعضای هیات علمی و گروههای مختلف علمی دانشگاه در کنار نامه نمایندگان مجلس و نیز توصیه سرپرست وقت وزارت علوم نیز در برابر اصرار غیرمنطقی مسئولین دانشگاه کارگر نیفتاد و اینگونه از ادامه تحصیل بازماندیم. واقعه­ای که منجر به یأس و ناامیدی و عدم اطمینان به کارگزاران کشور در عمق جان ما و مسیر زندگی هریک از ما شده است!

آقای روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت در رسیدن به اهداف عالیتان، عاجزانه از شما تقاضا داریم که بعنوان بالاترین مقام دولت محترم تدبیر و امید، امید از دست رفته ما دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه تهران و حق مسلم مان را با استناد به قوانین مصرح کشور(و نه بصورت فراقانونی) به ما برگردانده و مدبرانه اذهان مغشوش از عملکرد سلیقه ای بعضی از مسئولین را صیقل بخشید.

با سپاس فراوان

جمعی از داوطلبین استعداد درخشان دکتری دانشگاه تهران

۳۰ آذر ۱۳۹۲

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز