خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امور دانشجویان:

متقاضیان بورس باید از طریق آزمون دکتری اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۳۸

تمامی افرادی که متقاضی بورس داخل کشور و یا خارج از کشور هستند از این پس باید از طریق آزمون نیمه متمرکز دکتری اقدام کنند.

ایلنا: رییس سازمان امور دانشجویان گفت: از ابتدای سال آینده مقرری دانشجویان بورسیه خارج بسته به کشور محل تحصیل بین ۱۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " مجتبی صدیقی " با اشاره به اینکه افزایش مقرری بورسیه‌های خارج از کشور از ابتدای سال آینده به تصویب کمیسیون اجتماعی دولت رسیده است، گفت: به زودی این موضوع در هیات دولت نیز مطرح شده و به تصویب می‌رسد که بر اساس آن از ابتدای سال آینده مقرری دانشجویان بورسیه خارج بسته به کشور محل تحصیل بین ۱۰ تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

صدیقی همچنین با اشاره به دیون باقیمانده سازمان از سال ۸۷، گفت: با پیگیری سازمان امور دانشجویان و وزارت اقتصاد دیون باقی‌مانده تایید، ابلاغ و تأمین اعتبار شد.

رییس سازمان امور دانشجویان میزان این دیون را ۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دیون تا پایان سال ۹۱ را تسویه کردیم.

وی اضافه کرد: این دیون برای دانشجویان بورسیه خارج به حساب خودشان و برای دانشجویان بورسیه داخل به حساب دانشگاه پرداخت شد.

به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان تعداد افرادی که دیون به آن‌ها پرداخت شد ۱هزار و ۱۵۱ نفر بود.

وی همچنین درباره نحوه انتخاب بورسیه‌های خارج و داخل کشور، افزود: تمامی افرادی که متقاضی بورس داخل کشور و یا خارج از کشور هستند از این پس باید از طریق آزمون نیمه متمرکز دکتری اقدام کنند.

صدیقی افزود: این موضوع در جهت افزایش رقابت برای گرفتن بورس مطرح شده که داوطلبان بورسیه می‌توانند در آزمون دکتری که ثبت‌نام آن نیز در حال انجام است، شرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز