خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

کمبود ۵۰ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۲۵

حق‌التدریس معلمان تا سه ماه آینده پرداخت می شود / از‌‌ همان روز اول فعالیت در آموزش و پرورش برای خود مشاوری در بخش رفاه فرهنگیان منصوب کردم که به برنامه‌های خوبی رسیدیم.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش از کمبود ۵۰ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " علی اصغر فانی " با اشاره به پرداخت حق‌التدریس معلمان تا سه ماه آینده گفت: مذاکراتی را با معاونت رئیس‌جمهور انجام دادیم و امیدواریم اعتبارات لازم تخصیص یابد که بتوانیم به تدریج تا سه ماه آینده بخشی از این اعتبارات را پرداخت کنیم.

وی همچنین درباره تجهیز مدارس به بخاری‌های استاندارد افزود: تعدادی از مدارس را توسط بخاری‌های تشعشعی تجهیز کردیم که خرید این بخاری‌ها از خارج از کشور بود اما شرکت صنایع آموزشی امکان تولید این بخاری‌ها را دارد و به مجرد تولید بخاری توسط این شرکت بین مدارس توزیع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش به نیروهای مازاد در این وزارتخانه اشاره کرد و ادامه داد: در بعضی از مناطق و رشته‌ها با تورم نیروی انسانی و در برخی از مناطق نیز با کمبود مواجه هستیم به گونه‌ای که ۵۸ هزار نیروی مازاد و در کنار آن ۵۰ هزار کسری نیروی انسانی داریم.

وی با بیان اینکه در این شرایط تقاضا برای جابه‌جایی فرهنگیان نیز وجود داشت اضافه کرد: ناچار شدیم برخی از دبیران متوسطه را در دوره ابتدایی استفاده کنیم که از این معلمان تشکر می‌کنیم به همین دلیل یکی از سیاست‌های ما سامان‌دهی نیروی انسانی است که امیدواریم در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به نتیجه برسد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره وضعیت معیشتی معلمان گفت: از‌‌ همان روز اول فعالیت در آموزش و پرورش برای خود مشاوری در بخش رفاه فرهنگیان منصوب کردم که به برنامه‌های خوبی رسیدیم.

وی اظهار امیدواری کردکه تا سه یا چهار ماه آینده این اقدامات شروع شود و فرهنگیان نتایج آن را در آینده‌ای نزدیک مشاهده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز