خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات به ایلنا خبر داد؛

بررسی تغییرات آزمون دکتری ۹۳ در کمیسیون آموزش

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۳۸

ازآنجایی که مانمی دانستیم درآزمون دکتری۹۳ نسبت مصاحبه به آزمون ۷۰ به ۳۰ شده است بنابراین می‌توان این موضوع را یکشنبه هفته آینده در کمیسیون طرح کرد.

ایلنا: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: وقتی که به نحوه برگزاری آزمون دکتری و نسبت مصاحبه به آزمون در آن که ۵۰ به ۵۰ بوده مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که قابل قبول بوده است.

" عبدالوحیدفیاضی " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: زمانی که نسبت مصاحبه به آزمون ۵۰ به ۵۰ شد همه رضایت داشتند والان نمی‌دانم که چرا نسبت مصاحبه به آزمون ۷۰ به ۳۰ شده است.

وی در پاسخ به این سوال که نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات در ارتباط با چگونگی نسبت مصاحبه به آزمون چیست، افزود: وقتی که به نحوه برگزاری آزمون دکتری و نسبت مصاحبه به آزمون در آن که ۵۰ - ۵۰ بوده مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که قابل قبول بوده است.

فیاضی خاطرنشان کرد: اما برای کنکور دکترای امسال و چگونگی نسبت مصاحبه به آزمون درآن هنوز در کمیسیون چیزی مطرح نشده است لذا باید این موضوع درکمیسیون مطرح شود تا ببینیم نظر اعضای کمیسیون در این زمینه چیست؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: از آنجایی که ما نمی‌دانستیم درآزمون دکتری۹۳ نسبت مصاحبه به آزمون ۷۰ به ۳۰ شده است بنابراین می‌توان این موضوع را یکشنبه هفته آینده در کمیسیون طرح کرد.

وی افزود: مسولان مربوطه باید بیایند و استدلالات خود را برای تغییر نسبت نمره مصاحبه به نمره آزمون کتبی در آزمون دکتری ۹۳ مطرح کنند شاید حق با آنها باشد.

به گزارش ایلنا؛ رئیس سازمان سنجش اعلام کرده است پس از بررسی‌های به عمل آمده وزن مصاحبه که در آزمون دکتری ۹۲ میزان ۵۰ درصد نمره نهایی آزمون بود به ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد و نمره آزمون کتبی نیز ۳۰ درصد نمره نهایی آزمون را تشکیل می‌دهد. به این ترتیب با کاهش وزن نمره آزمون کتبی و افزایش وزن نمره آزمون شفاهی مواجه شده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز