خبرگزاری کار ایران

فانی:

اجرای عجولانه پایه ششم، لطمه‌های جدی به آموزش ابتدایی کشور وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۹۸

دفتر پیش دبستانی باید به حوزه آموزش ابتدایی باز گردد / احیای معاونت برنامه‌ریزی و نیروی انسانی از برنامه‌های جدی این وزارتخانه است / تحول در سازمان، تحول در منابع انسانی است.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای پایه ششم، لطمه‌های جدی به آموزش ابتدایی کشور وارد کرد که براساس ضرورت پیمودن مسیر پیش رو باید با تدبیر ضعف‌های موجود، جبران و اصلاح شود.

به گزارش ایلنا، " علی اصغر فانی " در مراسم تودیع قربان، معاون سابق و دیمه‌ور، معاون جدید آموزش ابتدایی در سالن جلسات این معاونت با گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان و معلمان شهید ۱۳ آبان سال ۵۷ و با درود به شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوی مدیریت در جمهوری اسلامی ایران گفت: از تلاش‌های سرکار خانم قربان که در این مدت کوتاه اخلاص، پیگیری و عشق به آموزش ابتدایی را در وجود ایشان مشاهده کردم، تشکر می‌کنم و با آرزوی توفیق برای آقای دیمه‌ور با توجه به‌شناختی که از ایشان دارم، امیدوارم در ادامه فعالیت‌های این معاونت شاهد رشد، شکوفایی و بالندگی باشیم.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت، استراتژی اصلی آموزش و پرورش است که اگر از آن غفلت شود، آیندگان ما را نخواهند بخشید.

وزیر آموزش وپرورش از مدیریت نیروی انسانی، مقررات آموزشی، برنامه‌ها، محتوا و روش‌ها به عنوان لوازم ارتقای کیفیت نام برد و تصریح کرد: این موارد باید مورد بازنگری مجدد قرار گیرد تا کیفیت بخشی در حوزه‌های آموزش و پرورش صورت عملی به خود گیرد.

وی انسداد بیسوادی را از سیاست‌های جدی آموزش وپرورش خواند و با تاکید بر ریشه کنی بیسوادی، افزود: پذیرفته نیست هم اکنون شاهد وجود کودکان لازم التعلیم بیسواد در کشور باشیم، بخشی از این امر به آموزش وپرورش برمی گردد که باید اصلاح شود.

اجرای عجولانه پایه ششم، لطمه‌های جدی به آموزش ابتدایی کشور وارد کرد

فانی با اشاره به آغاز انسداد بیسوادی از دوره ابتدایی بر بررسی سند تحول نظام آموزشی و نقش معاونت ابتدایی در عملیاتی کردن این سند در حوزه مربوطه تاکید و اظهار کرد: اجرای عجولانه پایه ششم، لطمه‌های جدی به آموزش ابتدایی کشور وارد کرد که براساس ضرورت پیمودن مسیر پیش رو باید با تدبیر ضعف‌های موجود، جبران و اصلاح شود.

احیای معاونت برنامه‌ریزی و نیروی انسانی از برنامه‌های جدی این وزارتخانه است

وی بر ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی به عنوان یک سیاست جدی اصرار کرد و یادآور شد: با احتساب تورم، در حدود ۱۰ درصد نیروهای انسانی این وزارتخانه از نظر ساماندهی مشکل دارند که باید برطرف شود، در این راستا احیای معاونت برنامه‌ریزی و نیروی انسانی از برنامه‌های جدی این وزارتخانه است.

وزیر آموزش وپرورش با تاکید بر مدیریت در آموزش وپرورش و مدیریت آموزشگاهی که آن را از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه دانست، بیان کرد: توسعه مشارکت‌ها موضوع دیگری است که باید مورد بازتعریف جدی قرار گیرد.

دفتر پیش دبستانی باید به حوزه آموزش ابتدایی باز گردد

فانی بر بازگشت دفتر پیش دبستانی به حوزه آموزش ابتدایی تاکید کرد و گفت: معاونت آموزش ابتدایی و نهضت سواد آموزی باید از پتانسیل‌های موجود یکدیگر برای انسداد مبادی بیسوادی بهره گیرند.

وی در راستای تحقق شعار عدالت در آموزش وپرورش به عنوان شعار جمهوری اسلامی ایران بر رویکرد برنامه‌ای دفتر عشایر، مناطق کمتر توسعه یافته ومناطق دوزبانه تاکید کرد و افزود: عدالت آموزشی باید با حمایت رئیس جمهور برای گروه‌های مذکور که حق جدی بر گردن ما دارند، اجرا شود.

فانی در پایان بر تشکیل شورای راهبری آموزش ابتدایی خبرگان شامل؛ متخصصان، دانشگاهیان و افراد مجرب و صاحب نظر در حوزه آموزش ابتدایی کشور تاکید کرد.

ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان پایگاه داده‌پردازی مسئولان در تصمیم‌گیری عمل می‌کند

وزیر آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت تولید آمار مطمئن و قابل اتکا افزود: این اداره کل به عنوان پایگاه داده‌پردازی مسئولان در تصمیم‌گیری عمل می‌کند.

فانی با نثار درود به روان پاک شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا حضرت امام خمینی(ره) به ویژه شهدای فرهنگی رجایی و باهنر و آرزوی طول عمر همراه با عزت برای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با اشاره به نقش اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تاکید کرد: این مجموعه باید به گونه‌ای عمل کند که جایی برای شک و تردید باقی نگذارد، زیرا اگر غیر از این باشد، گروهی دیگر باید بر حسن انجام کار آنان گمارده شود و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

وی ضمن مقایسه کار ارزیابی عملکرد با قضات افزود: این اداره کل دو کار بسیار مهم و حیاتی را برعهده دارد یکی آنکه عملکرد نیروی انسانی موجود را ارزیابی می‌کند و دیگر آنکه با رصد دقیق طرح‌ها و برنامه‌ها میزان تحقق آن‌ها را پیگیری می‌کند، لذا به عنوان پایگاه داده‌پردازی مسئولان در تصمیم گیری عمل می‌کند.

فانی با اشاره به اهمیت آمار در تصمیم‌گیری مسئولان اضافه کرد: باید آمار و ارقام تولیدی قابل اتکا و مطمئن باشد در غیر این صورت امکان تصمیم گیری درست را مختل خواهد نمود.

وی با اشاره به بیان مولای علی(علیه السلام) در خصوص تشویق کارکنان افزود: اگر باهمه کارکنان یکسان برخورد شود وفرقی بین محسن و مسیء نباشد و هر دو از حقوق برابر برخوردار باشند به تدریج کارکنان خدوم نیز انگیزه کاری خودرا از دست خواهند داد.

لذا انتظار داریم ارزیابی عملکرد کارکنان به دقت و شفافیت هر چه تمام‌تر در اولویت قرار گیرد و به توفیق الهی به نقطه‌ای قابل اتکا برسیم و با هماهنگی و هم افزایی همه همکاران این حوزه از رشد و پیشرفت چشمگیری برخوردار گردد.

تحول در سازمان، تحول در منابع انسانی است

فانی همچنین در جلسه تودیع سید علی یزدیخواه و معارفه اسفندیار چهاربند مدیران کل سابق وجدید آموزش وپرورش افزود: تا انسان‌ها متحول نشوند، سازمان تحول نخواهد یافت، زیرا این انسان‌ها هستند که تحول در سازمان را موجب می‌شوند.

وی تحول نیروی انسانی را در قالب آموزش‌های مختلف با استفاده از علوم روز ممکن دانست و اضافه کرد: یکی از مظاهر تحول توسعه مشارکت در آموزش وپرورش است که بسیار فرا‌تر از مدرسه غیرانتفاعی است؛ در این نوع مشارکت دانش آموزان و اولیای آنان در تدوین برنامه‌های مدرسه مشارکت خواهند داشت در چنین شرایطی است که مشارکت مالی نیز خواهند داشت.

وی با اشاره به مصداق عینی از یک مدیر مدرسه که با ۱۱۶ دانش آموز، ۱۱۶ مسئولیت برای دانش آموزان خود تعریف کرده بود اضافه کرد: بالاخره همین دانش آموزان در آینده عهده دار مسئولیت‌هایی در جامعه خواهند شد، لذا قبل از آن در مدرسه باید فرصتی برای تمرین مسئولیت پذیری ایجاد شود.

تنظیم بودجه براساس سرانه یک اقدام موثر در ایجاد انضباط مالی است

فانی عملیاتی کردن بودجه در آموزش وپرورش را سومین سیاست خود عنوان کرد و اضافه کرد: برابر آمار در برخی مدارس دولتی معلم‌هایی داریم که ساعت موظف آن‌ها پر نشده و چون دولت حقوق آن‌ها را می‌پردازد و مدیرهم دغدغه‌ای برای آن ندارد، لذا تنظیم بودجه براساس سرانه یک اقدام موثر در ایجاد انضباط مالی خواهد بود.

وی تقویت مدیریت آموزشی را یکی دیگر از سیاستهای خود برشمرد وافزود: مدیران باید براساس توانمندی، تجربه و کارآمدی انتخاب شوند وبه همین دلیل آقای اسفندیار چهاربند که از مدیران پرتوان و باتجربه است برای مدیریت آموزش و پرورش کلان شهر تهران انتخاب شده است که امید است با هماهنگی، همنوایی و هم افزایی شما همکاران گرامی شهر تهران بتواند پیشگام در تحول باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز