خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم پیرانشهر در گفت وگو با ایلنا: ‌

دانش آموزان پیرانشهری حدود ۱۰۰ عمل جراحی نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۵۹

شاید در سن ۵۰ سالگی هم این افراد نیاز به عمل جراحی داشته باشند / حتی اگر دانش آموزان پیرانشهری برای درمان نیاز به اعزام خارج از کشور داشته باشند، باید طبق پروتکل مصوب در دولت دهم به آن اقدام شود.

ایلنا: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه اصلی ما این است که دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهر عمل‌های جراحی مکرری بین ۵۰،۶۰، ۷۰ و تا ۱۰۰ عمل نیاز خواهند داشت.

" رسول خضری " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ادامه درمان دانش آموزان حادثه دیده شین آباد در بیمارستان «محب» گفت: درمان این دانش‌آموزان باید در یک مرکزی ملی فوق‌العاده پیشرفته ادامه می‌یافت، به همین دلیل بیمارستان محب پیشنهاد شد زیرا متعلق به خود وزارت بهداشت است و مرکز تحقیقات و پژوهش اصلی کشور در آنجا متمرکز است.

انجام عمل‌های جراحی ۱۰ نفر از دانش‌آموزان در بیمارستان " محب "

وی با اشاره به اینکه عمل جراحی ۱۰ نفر از دانش‌آموزان در بیمارستان محب انجام خواهد شد، افزود: دو دانش‌آموز دیگر در بیمارستان ساسان هستند که اگر دوست داشته باشند می‌توانند در‌‌‌ همان جا درمان شوند.

خضری تصریح کرد: اساتیدی که این دانش‌آموزان را در بیمارستان ساسان عمل جراحی می‌کردند به صورت پاره‌وقت در آنجا حضور داشتند در حالی که خواستگاه اصلی آن‌ها بیمارستان محب است از همین رو با انتقال دانش‌آموزان به بیمارستان محب آن‌ها از نعمت وجود این پزشکان مجرب بهره‌مند می‌شوند.

شاید در سن ۵۰ سالگی هم نیاز به عمل جراحی داشته باشند

وی بااشاره به اینکه طول درمان این دانش‌آموزان خیلی طولانی است و به سن بلوغ هم که برسند باز نیاز به عمل دارند، افزود: شایددرسن ۵۰ سالگی هم نیازبه عمل جراحی داشته باشنداز همین رو باید برای درمان آنها برنامه طولانی مدت داشته باشیم از همین رو باید مرکز قابل اطمینان و پایداری برای ادامه درمان آن‌ها درنظرگرفته می‌شد زیرا روی بیمارستان‌های خصوصی نمی‌شود حساب کرد.

وی تاکید کرد: موضوع درمان آن‌ها بحثیک روز و یک سال و ده سال نیست شاید من خضری هفت کفن بپوسانم ولی این دانش آموزان همچنان دنبال کارهای درمانشان باشند. از همین رو باید فکر اساسی برای این عزیزان بشود و دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان پشت آنها باشند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که داشتیم، توافق شد در بهترین مرکز درمانی و توسط بهترین پزشکان عمل‌های جراحی این عزیزان انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه حتی اگر این عزیزان برای درمان نیاز به اعزام خارج از کشور داشته باشند، باید طبق پروتکل مصوب در دولت دهم به آن اقدام شود، افزود: البته با توجه به شرایط روحی و سن پایین دانش‌آ موزان، توانمندی پزشکان و همچنین وجود مرکز بسیار پیشرفته محب در کشور می‌شود کارهای اساسی و جدی برای آن‌ها انجام داد که دیگر نیاز به اعزام آن‌ها به خارج نباشد.

نگرانی ما از بابت عمل‌های جراحی سالهای آتی این دانش آموزان است

وی با تاکید براینکه سوختگی از سرطان بدتر است، خاطرنشان کرد: ‌ سوختگی شاید بالای ۱۰۰ عمل جراحی بخواهد از همین رو ما نگران عمل‌های جراحی امروز و فردای این دانش‌آموزان نیستیم بلکه نگرانی ما از بابت عمل‌های سال‌های آتی این عزیزان است.

خضری در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است دانش‌آموزان پیرانشهری هم نیاز به ۱۰۰ عمل جراحی داشته باشند، افزود: این واقعیت عمل‌های جراحی پلاستیک و سوختگی است و عمل‌های مکرری بین ۵۰،۶۰، ۷۰ و تا ۱۰۰ عمل می‌خواهد و دغدغه اصلی ما هم همین است.

عمل‌های دست و صورت دانش‌آموزان شین آبادی آغاز شده است

خضری با اشاره به اینکه عمل‌های دست و صورت دانش‌آموزان شین آبادی آغاز شده است، افزود: چهارشنبه هفته گذشته این دانش‌آموزان معاینه شدند و یک تقویم زمانی در بیمارستان محب برای آن‌ها تنظیم شد. تاریخ‌های عمل آن‌ها نیز به خانواده‌هایشان اعلام شده که چه روزهایی عمل‌های جراحی آن‌ها انجام خواهد شد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس تصریح کرد: عمل‌های جراحی هر یک از قسمت‌های دست و صورت و انگشتان آن‌ها توسط زبده‌ترین اساتید انجام خواهد شد.

آماده‌سازی مرکز ویژه ای با بخش روان‌شناسی برای آموزش دانش آموزان پیرانشهری

وی همچنین در مورد وضعیت تحصیلی این دانش‌آموزان گفت: مرکز ویژه‌ای که دارای بخش روان‌شناسی نیز هست برای آموزش آن‌ها آماده‌سازی شده است که در فاصله زمانی بین عمل جراحی که دانش آموزان به پیرانشهر برمی‌گردند، در آنجا آموزش می‌بینند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز