خبرگزاری کار ایران

سرپرست آموزش و پرورش:

از نقش الگویی بودن معلم غفلت کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۱۲

انتقادی که در حال حاضر به نظام آموزش و پرورش می‌شود این است که خروجی‌های مطلوبی ندارد و به نظر می‌رسد که ما در فرآیند آموزش و پرورش از نقش الگویی بودن معلم غفلت کرده‌ایم.

ایلنا: سرپرست آموزش و پرورش گفت: با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری معتقدند که خروجی‌های آموزش و پرورش مطلوب نیستند، گفت: دانشگاه فرهنگیان پارکینگ آموزش و پرورش نیست و نقش این دانشگاه بسیار فرا‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " علی اصغر فانی " در مراسم اجلاس سراسری سرپرستان پردیس‌ها که امروز(سه شنبه) برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر تمام وزرا در آموزش و پرورش بحثتحول را مطرح کردند، اما چون عنصر اصلی تحول که‌‌ همان معلم است، ‌ تاکنون تغییر نکرده، هیچ تحولی در نظام آموزش و پرورش انجام نگرفته است.

وی یکی از ماموریت‌های دانشگاه فرهنگیان را بهسازی منابع آموزش و پرورش در تربیت معلم دانست وافزود: ‌ اگرچه جذب دانشجو کار بزرگی است، اما مهم‌ترین مسئله و موضوع اصلی، بحثبهسازی منابع است.

فانی با بیان اینکه به دنبال تبدیل مدرسین دانشگاه فرهنگیان به هیات علمی هستیم، افزود: در صدد این هستیم که یک هیات ممیزه خواست دانشگاه فرهنگیان تبیین کنیم، چرا که دانشگاه فرهنگیان، پارکینگ آموزش و پرورش نیست

به گفته وی دانشگاه فرهنگیان یک مرکز علمی تحقیقاتی است و به هیچ وجه این مرکز آموزشی پارکینگ آموزش و پرورش نیست و باید توسط افراد با صلاحیت اداره شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در کشور به دنبال تحقق سند بالادستی و همچنین تحول در نظام آموزش و پرورش هستیم، باید به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه‌ای داشته باشیم، چرا که مهم‌ترین نهاد آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است.

فانی باتاکیدبراینکه در دانشگاه فرهنگیان نیروهایی تربیت شوند که رفتار و کردار آن‌ها بتواند به عنوان یک الگو برای نسل آینده مطرح شود، افزود: در این میان نقش معاونت فرهنگی دانشگاه، نقشی اساسی در دانشگاه فرهنگیان است و آن چیزی که دانشگاه فرهنگیان را نسبت به بقیه دانشگاه‌ها متمایز می‌کند، نقش فرهنگی است که دانشجو معلمان باید در خودشان تقویت کنند.

وی بااشاره به انتقادهای واردشده به آموزش و پرورش تصریح کرد: انتقادی که در حال حاضر به نظام آموزش و پرورش می‌شود این است که خروجی‌های مطلوبی ندارد و به نظر می‌رسد که ما در فرآیند آموزش و پرورش از نقش الگویی بودن معلم غفلت کرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز