خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزارت آموزش وپرورش:

وجود کلاس‌های کپری را نمی‌توان انکار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۶۴

سال گذشته برای حذف کلاس‌های کپری در استان سیستان و بلوچستان تلاش‌های زیادی صورت گرفت و هزار کلاس درس پیش‌ساخته و ثابت به این منطقه ارسال شد.

ایلنا: معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ‌اگرچه تعداد کلاس‌های کپری در کشور بسیار کم است اما وجود آن‌ها را نمی‌توان انکار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " مرتضی رئیسی " با بیان اینکه در حال حاضر یکی از شهرستان‌های جنوب کرمان ۴ کلاس درس کپری دارد، گفت: در فاصله ۸۰۰ متری این کلاس‌ها یک مدرسه وجود دارد اما دانش‌آموزان به‌دلیل مسائل قومیتی به این مدرسه مراجعه نمی‌کنند.

وی به دلایل ایجاد کلاس‌های کپری اشاره کرد و افزود: خشکسالی و برخی مسائل قومی و قبیله‌ای موجب به وجود آمدن جمعیت کپرنشین و ایجاد کلاس‌های درس کپری می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه کلاس‌های کپری در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان قرار دارد، افزود: سال گذشته برای حذف کلاس‌های کپری در استان سیستان و بلوچستان تلاش‌های زیادی صورت گرفت و ۱۰۰۰ کلاس درس پیش‌ساخته و ثابت به این منطقه ارسال شد اما به‌ دلیل جابه‌جایی جمعیت به طور مجدد کلاس‌های درس کپری در این منطقه ایجاد شد.

به گفته وی با تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های ۸۶ تا ۸۹ برای جمع آوری کلاس‌های کپری این کار با صرف اعتبارات سنگین انجام شد و کلاس‌های پیش ساخته و ثابت جایگزین کلاس‌های درس کپری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز