خبرگزاری کار ایران

مدیر دانشگاهی موفق باید زمینه را برای حفظ استادان فرهیخته فراهم کند

کد خبر : ۱۰۵۸۹۱

مدیر دانشگاهی موفق باید پاسدار حرمت استادان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه نیز باشد.

ایلنا: یک استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مدیر دانشگاهی موفق باید زمینه را برای حفظ استادان فرهیخته که حتی اگر به سن بازنشستگی هم رسیده باشند، فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا ضیایی بیگدلی در مراسم تودیع رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و معارفه سرپرست این دانشگاه که عصر امروز برگزار شد، گفت: یکی از محورهای پیشرفته هر دانشگاه در هر جای دنیا مدیریت قانونمند، کارآمد، شایسته، قوی و مستقل است و وجود مدیریتی که بتواند دانشگاه را به محیطی فعال و بانشاط و جایی برای تضارب آرا تبدیل کند.

وی به برخی از ویژگی‌های مدیر دانشگاهی موفق در یک دانشگاه سرآمد اشاره کرد و افزود: مدیر دانشگاهی موفق باید استادان عالم، فعال، صالح و متعهد را حفظ و محیط را از هر جهت برای بالندگی علمی فراهم کنند.

بیگدلی با تأکید به اینکه مدیر دانشگاهی موفق باید پاسدار امنیت شغلی و ارزشهای اخلاقی باشد، افزود: همچنین مدیر دانشگاهی موفق باید پاسدار حرمت استادان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیر دانشگاهی موفق باید تمامی دانشجویان را همچون فرزندان خود تلقی کند، افزود: مدیر دانشگاهی موفق باید در همه حال آموزه‌های انسانی و اسلامی را در سرلوحه کار خود قرار داده و نسبت به دانشگاهیان رأفت اسلامی در پیش بگیرد.

بیگدلی همچنین در مورد رئیس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی گفت: به خاطر حفظ برخی حرمت‌ها و حریم‌ها که در این روزهای اخیر از سوی ایشان رعایت نشد قضاوت در عملکرد ایشان را به شما وا می گذارم.

بیگدلی خاطرنشان کرد: ایشان بنده را به بازنشستگی مفتخر کرد و دستور قطع تدریسم را صادر کردند و حتی دستور دادند به حریم مقدس دانشگاه که خود سهم کوچکی در تأسیس آن داشتم و خانه دوم من محسوب می‌شود پا نگذارم بنابراین با این گونه برخورد‌ها قضاوتم چندان عادلانه و منصفانه نخواهد بود.

وی در خاتمه در مورد رئیس جدید دانشگاه علامه طباطبایی گفت: شهادت می‌دهم سلیمی مرد خدا، تسلیم در برابر مشیت الهی، مدیری توانمند، متعهد، متدین و دارای تمامی ویژگی‌های یک مدیریت موفق در دانشگاه سرآمد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز