خبرگزاری کار ایران

استقرار تجهیزات اداری و کلاسی در داخل مدارس در روز بازگشایی مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۰۶

از سال ۸۵ تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات جایگزین و مدارس جدید الاحداثشده است / راه اندازی ۶۹۳ پروژه در اول مهر با همت مدیران استانی / استان‌های خراسان رضوی و سمنان به ترتیب بالا‌ترین و کمترین زیر بنا را به خود اختصاص داده‌اند.

ایلنا: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از راه‌اندازی ۶۹۳ پروژه در قالب ۴۶۷۶ کلاس درس در زیر بنایی به مساحت ۶۳۵ هزار و ۵۱۹ متر مربع خبر داد.

به گزارش ایلنا، " سید باقر مسلمی " در جمع اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش به اعتبار مصوب یک هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس که بیش از ۹۵۷ میلیارد تومان آن از محل بودجه عمومی و ۴۱۵ میلیارد تومان نیز از محل منابع متفرقه تامین می‌شود، اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۵۱ میلیارد تومان اعتبار به سازمان مذکور تخصیص یافته است که ۶۱ میلیارد تومان آن مربوط به تخصیص مرحله سوم است که روز گذشته تحقق یافته است.

وی با اشاره به تعلق ۲۵۱ میلیارد و ۱۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعتبار در قالب ۱۰ طرح که ۸ طرح آن از بودجه عمومی و حدود ۲ طرح نیز از محل ردیف‌های متفرقه به سازمان اختصاص یافته است، افزود: بالا‌ترین رقم ۷/۱۵۹ میلیارد تومان معادل ۶۲/۲۰ است که به طرح ملی تخریب و بازسازی مدارس اختصاص دارد.

سید باقر مسلمی با اشاره به راه اندازی ۶۹۳ پروژه در اول مهر با همت مدیران استانی تصریح کرد: ۵۰ درصد این پروژه‌ها مربوط به دوره ابتدایی، ۱۹ درصد مربوط به دوره راهنمایی، ۱۳ درصد خاص متوسطه، ۳ درصد مربوط به هنرستان‌ها و ۱۵ درصد نیز به سایر موارد اختصاص دارد.

وی با اشاره به زیربنای احداثشده این پروژه‌ها گفت: استان‌های خراسان رضوی و سمنان به ترتیب بالا‌ترین و کمترین زیر بنا را به خود اختصاص داده‌اند.

مسلمی با اعلام حدود شش هزار پروژه نیمه تمام در قالب ۲۸ تا ۳۰ هزار کلاس درس خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردارند و با تخصیص منابع مناسب به مرحله تکمیل رسانده خواهند شد.

وی از استقرار بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان کشور در فضاهای امن آموزشی خبر داد و اظهارکرد: این امیدواری و جود دارد که ظرف پنج سال آینده با کمک خیرین و سایر منابع این رقم افزایش یابد.

مسلمی ادامه داد: از سال ۸۵ تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات جایگزین و مدارس جدید الاحداثشده است.

وی با اشاره به اختصاص میانگین حدود ۱۲ درصد از اعتبارات استانی به خرید تجهیزات یاد آور شد: قراردادهای لازم برای راه اندازی ۸۶۰ پروژه در قالب ۶۸۰۰ کلاس درس منعقد شده و در حال ارسال به استان‌های کشور است.

وی با اطمینان از استقرار تجهیزات اداری و کلاسی در داخل مدارس در روز بازگشایی مدارس از تهیه ۲۳ قلم از تجهیزاتی که بدون آن‌ها امکان بهره‌برداری از ساختمان مدارس نیست، خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز