خبرگزاری کار ایران

جای خالی بازار مسکن در تسهیلات بانکی

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۳۸۳

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر دولت اراده جدی برای تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه مسکن را داشت، بانک ها قادر به سرپیچی از دستورات رئیس جمهور نبودند، اما در شرایط کنونی بانک ها نیز دریافته اند که دولت در بحث افزایش سهم بازار مسکن از تسهیلات جدی نیست.

 به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت  محمد سرگزی  با انتقاد از عملکرد بانک ها در تخصیص تسهیلات بانکی به حوزه مسکن، گفت: اخیرا رئیس جمهور به بانک ها دستور داد تا نسبت به تخصیص 20 درصد از منابع داخلی بانکی به حوزه مسکن اقدام کنند، اما متأسفانه این مسئله به درستی صورت نگرفت و تنها بخش کوچکی از منابع تسهیلات به این حوزه اختصاص داده شد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من در این موضوع، مسئله مهم، سرپیچی بانک ها از دستور العمل ابلاغی رئیس جمهور نیست، بلکه متأسفانه دولت عزم و برنامه ای برای تقویت بخش ساخت و ساز و بهبود وضعیت بازار مسکن ندارد. مسئولان دولتی در فضای رسانه ای و عمومی از بخش مسکن حمایت می کنند اما در عمل این اتفاق رخ نمی دهد.

وی تصریح کرد: قطعا اگر دولت اراده جدی برای تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه مسکن را داشت، بانک ها قادر به سرپیچی از دستورات رئیس جمهور نبودند، اما در شرایط کنونی بانک ها نیز دریافته اند که دولت در بحث افزایش سهم بازار مسکن از تسهیلات جدی نیست.

سرگزی ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی در حوزه ساخت و ساز مسکن، نبود مشوق های مالی و تسهیلاتی است، به طور حتم اگر زمینه برای فعالیت هر چه بیشتر سازندگان فراهم شود، بخش تولید مسکن رونق خواهد گرفت و این مسئله تأثیر گسترده ای در اقتصاد کشور می گذارد.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل بازار مسکن با توجه به افزایش قیمت ها،  تقویت قدرت مالی خریداران است، در شرایط فعلی مردم توان مالی لازم را برای خرید مسکن ندارند، حال دولت با افزایش حمایت های تسهیلاتی می تواند تا حدودی این مشکل را رفع کند، که متأسفانه این موضوع نیز محقق نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز