خبرگزاری کار ایران

رفع فوری بیش از ۶ هزارهکتار اراضی دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۴۶۴

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا از ابلاغ دستورالعمل تشدید حفاظت اراضی و اماکن دولتی در تعطیلات حسینی به استان‌ها خبر داد.

 به گزارش ایلنا  به نقل  از سازمان ملی زمین و مسکن علی نبیان مدیرعامل سازمان و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برابر سنوات و تجارب سالیان گذشته تعرض به اراضی دولتی توسط متعرضین در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی محتمل و دور از انتظار نیست، گفت: فرماندهان ما در یگان های حفاظت ضمن هماهنگی با مدیران کل راه و شهرسازی و در تعامل با سایر مقامات قضائی و انتظامی به منظور حفظ و حراست مطلوب اراضی به تهیه برآورد تهدیدهای انتظامی و حفاظتی اراضی و همچنین پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات مربوطه اقدام می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این دستورالعمل از روز پنجشنبه ششم مرداد تا یکشنبه نهم مرداد ماه لازم الاجراست، توضیح داد: براساس این دستوالعمل، تمامی منابع انسانی و امکانات و تجهیزات یگان‌های حفاظت ادارات کل استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار داشته و تمامی هماهنگی‌های لازم با روسای پلیس پیشگیری استان‌ها، مقام قضایی و مدیرکل راه و شهرسازی انجام شده تا از وقوع هر نوع تعرض، تجاوز و تعرض به اراضی تحت حفاظت پیشگیری شود.

نبیان با تاکید بر اینکه تمامی دستورات لازم برای افزایش سطح کیفی حفاظت اراضی صادر شده اعلام کرد: توجیه و آموزش کامل کلیه نیروها تا آخرین رده در راستای حفاظت از اراضی، حفظ تجهیزات، رعایت حقوق شهروندی و پرهیز از هرگونه اعمال تحریک‌آمیز صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم با رعایت کلیه استانداردها به حفظ و حراست از اراضی دولتی اقدام کنیم.

 یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن که وظیفه حراست از اراضی دولتی تحت سرپرستی این سازمان از زمان تاسیس در سال ۹۴ تاکنون به رفع فوری بیش از ۶ هزار ۳۰۰ هکتار زمین و اجرای ۲۸۷۷ مورد حکم قطعی به مساحت ۵ هزار و ۲۴۳ هکتار و به ارزش ۱۳هزار و ۱۶۰میلیارد تومان اقدام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز