خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

افزایش بی‌رویه قیمت‌ها عامل ترغیب سازندگان به تولید مسکن بی‌کیفیت

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۴۵۸

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وقتی سازنده ای، خانه ای را با کیفیت بسیار نامناسب ساخته و آن را با چندین برابر سود می فروشد، دیگر الزامی برای افزایش کیفیت ساخت و ساز نمی بیند، بنابر این وقتی بتوان روند قیمت گذاری بازار مسکن را مدیریت کرد، می توان برای سازندگان جهت استانداردسازی ساخت و ساز مساکن انگیزه سازی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت ،اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آمارهای منتشر شده درباره عدم کیفیت 40 درصد از ساختمان های نوساز در تهران، گفت: وضعیت کنونی نشان دهنده نبود نظارت در عرصه تولید مسکن است که این روند باید مورد اصلاح و بازبینی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش بی رویه قیمت مسکن در چند سال اخیر، سازندگان را ترغیب به تولید مساکن بی کیفیت کرده است، این افزایش قیمت اجازه نمی‌دهد که سازندگان به سمت کیفی سازی بروند.

وی ادامه داد: وقتی سازنده ای، خانه ای را با کیفیت بسیار نامناسب ساخته و آن را با چندین برابر سود می فروشد،  دیگر الزامی برای افزایش کیفیت ساخت و ساز نمی بیند، بنابراین وقتی بتوان روند قیمت گذاری بازار مسکن را مدیریت کرد، می توان برای سازندگان جهت استانداردسازی ساخت و ساز مساکن انگیزه سازی کرد.

شاکری تصریح کرد: افزایش مداوم قیمت مسکن عملا جلوی ابتکار، نوآوری، خلاقیت، صرفه جویی و استانداردسازی سازندگان بازار مسکن را گرفته است، این وضعیت در حالی است که نظارت کافی نیز در عرصه ساخت و ساز اعمال نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: قطعا تا زمانی که رشد بی حساب و کتاب قیمت مسکن ادامه یابد، ما باید شاهد تولید مساکن بی کیفیت و غیراستاندارد باشیم. از طرف دیگر بر اساس قانون برای ساخت یک مسکن باید چهار ناظر در بخش برق، سازه ای، معماری و مکانیکی حضور یافته و نظارت کنند، حال به نظر من اگر شناسنامه فنی ساختمان توسط شهرداری ها ارائه شود، آن زمان نوع ساختمان و کیفیت ساخت و ساز کاملا مشهود شده و خریدار می تواند با توجه به این شاخص ها خریداری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز