خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد :

تدوین دستورالعمل طراحی جداگرها و میراگرهای لرزه‌ای در ساختمان‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۸۶۷

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین دستورالعمل طراحی جداگرها و میراگرهای لرزه‌ای در ساختمان‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا،حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین دستورالعمل طراحی جداگرها و میراگرهای لرزه‌ای در ساختمان‌ها خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: با توجه به وضعیت زلزله‌خیزی کشور و ضرورت توجه به پایداری سازه‌ای ساختمان‌ها، به ویژه ساختمان‌های پر اهمیت و کاهش خسارات وارده بر اجزای غیرسازه‌ای و مهار آنها،  "امکان‌سنجی ضرورت تدوین دستورالعمل طراحی سازه‌های مجهز به جداگرها و میراگرهای لرزه‌ای" در دستور‌کار دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان قرار گرفته است.  

مانی‌فر بر تشکیل جلسات کارشناسی و نظارت بر اجرای آن ها از سوی ناظران تاکید کرد و افزود: در حال حاضر تهیه این دستورالعمل در دستور کار این دفتر قرار گرفته و در چند ماه آینده اولین نسخه آن به نظر سنجی گذاشته خواهد شد.

گفتنی است ساخت جداگر و میراگرهای لرزه‌ای جزوه صنایع پیشرفته محسوب می‌شود که در حال حاضر ظرفیت‌های علمی و تخصصی ساخت آن توسط مهندسان توانمند ایرانی در پارک‌های علم و فناوری برخی از دانشگاه‌ها فراهم شده و با تهیه این دستورالعمل امکان جهش در تولید این صنعت پیشرفته برای کشور فراهم و ضمن ایجاد زمینه‌های قابل توجه برای اشتغال، امکان محافظت از سرمایه‌های مادی و انسانی کشور در به هنگام وقوع زمین‌لرزه‌ فراهم خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز