خبرگزاری کار ایران

لزوم ساماندهی سکونت گاه‌های دوم در شمال کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۹۴۵

با توجه به اینکه فاصله شهرهای شمالی با تهران کم است متاسفانه مردم در زمان مسافرت اغلب، وسایل و لوازم مورد نیاز را با خود می آورند و فقط زباله های آنها نصیب شهر ما می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  خانه ملت ولی‌الله فرزانه، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه عمده مشکلات ما بیکاری مردم است و در اغلب مراجعات مردمی، پدر و مادرها خواستار شغل برای فرزندانشان هستند.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به اینکه فاصله شهرهای شمالی با تهران کم است متاسفانه مردم در زمان مسافرت اغلب، وسایل و لوازم مورد نیاز را با خود می آورند و فقط زباله های آنها نصیب شهر ما می شود.

 وی  با تاکید بر شهرهای شمالی پتانسیل توریستی دارند ولی متاسفانه عملکرد دولت ها در این خصوص ضعیف بوده افزود: ما تلاش کردیم تا دولت با همکاری وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، سکونت گاه های دوم را که طبیعت ما را مورد تهدید قرار داده اند ساماندهی کند. منظور از سکونت گاه دوم یعنی افرادی که در تهران یا سایر شهرستان ها سکونت دائمی دارند ولی در شهرهای شمالی به ویژه در محمودآباد و نور به دلیل مسافت کوتاه با تهران، سکونت گاه دوم ساخته یا خریداری می کنند.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مکاتبات زیادی با دولت در همین راستا انجام دادیم ولی متاسفانه تاکنون به نتیجه ای نرسیدیم و با توجه به عمر کوتاه دولت دوازدهم، امیدواریم دولت بعدی بتواند این مشکل را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بسیاری از روستاها تعداد خانوارهای  غیربومی از خانوارهای  بومی پیشی گرفته است که هر چه سریع تر باید جلو این هجمه را گرفت و دولت ساماندهی مناسبی در این خصوص اعمال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز