خبرگزاری کار ایران

نشست خبری سرمربیان تیم‌های گروه ب المپیک برگزار شد

نشست خبری تیم‌های والیبال گروه ب در المپیک 2016ریو روز گذشته و با حضور سرمربیان 6 تیم حاضر در این گروه برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، افتتاحیه بازیهای المپیک2016 شب گذشته در استادیوم ماراکانا برگزار شد و پیش از آن سرمربیان تیم‌های والیبال گروه ب در نشست خبری پیش از آغاز مسابقات شرکت‌کردند.
استفان آنتیگا مربی 40 ساله فرانسوی تبار لهستان با حضور در این نشست عنوان کرد: ما برای رسیدن به مسابقات المپیک از سد سه انتخابی گذشتیم و خوشحالیم که بالاخره توانستیم موفق شویم. اما این کافی نیست. امیدوارم بتوانیم به دومین طلای المپیک نیز دست یابیم.
لهستان که اولین طلای خود را در بازیهای 1976 مونترال کسب کرده برای رسیدن به این بازیها ابتدا در مسابقات جام جهانی سوم شد و نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند. سپس در انتخابی اروپا فرصت دوم را نیز در برلین از دست داد تا سرانجام در توکیو به عنوان تیم اول مسابقات جشن حضورش را در بازیهای المپیک برپا کند.

ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال روسیه که در آخرین لحظات توانست تیمش را به ریو برساند در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: از امروز تا دو هفته دیگر که در این مسابقات حضور داریم، روزهای سختی را در پیش رو خواهیم داشت. با این حال از اینکه در این بازیها حاضر شده‌ایم واقعا خوشحالیم.

خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین که پیش از این نشست هم اظهارات جالبی درباره تیمش کرده‌بود گفت: المپیک در رشته والیبال لحظات تاریخی زیادی را به چشم خواهد دید زیرا برای اولین بار است که تیم های بسیاری مدافع کسب مدال طلا هستند. همه بازیها دشوار هستند از این رو راه برای هر گونه پیش بینی تنگ شده است. اولین هدف ما در اینجا راه یابی به مرحله یک چهارم نهایی است.

تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار خود در این مسابقات به مصاف تیم آرژانتین میرود.

رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان هم با حضور در این نشست از توان بالای بازیکنانش برای حضور در جمع چهار تیم برتر گفت: ارائه یک بازی خوب برای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این اولین بار است که پای ما به المپیک باز شده است. المپیک ریو برای من به عنوان کسی که آمریکای لاتینی است مهم و خاص بوده چون المپیک برای اولین بار در آمریکای جنوبی برگزار میشود. داوطلب کسب طلا در این مسابقات زیاد است و ما نیز تلاش خود را به کار میبندیم تا در میان چهار تیم برتر رقابتها باشیم.

نیکلاس وی وس سرمربی تیم کوبا هم ضمن ابراز خوشحالی از حضور در المپیک اظهار داشت: شرکت و حضور در المپیک ریو برای ما حائز اهمیت است زیرا برای اولین بار پس از سال 2000 به المپیک راه یافتهایم و از این موفقیت واقعا خوشحال هستیم. در آن زمان من خود نیز هنوز برای تیم ملی  بازی میکردم. تمام تلاش خود را با وجود اینکه در گروه سختی قرار داریم،انجام می‌دهیم. ما با شجاعت هر چه تمامتر به میدان خواهیم رفت.

شریف الشمرلی سرمربی والیبال مصر هم معتقد است با حضور در المپیک آرزویش برآورده‌ شده‌ است،گفت: در گروه سختی قرار داریم ولی به هر حال تمام تلاش خود را خواهیم کرد. آرزوی ما با حضور در المپیک برآورده شده‌است.

 

کد خبر : ۳۹۷۷۸۵