خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

۱۵۰ حلقه چاه جذبی در مناطق مختلف کرج حفر شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۸۱۰

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج گفت: تاکنون حدود ۱۵۰ حلقه چاه جذبی در مناطق مختلف حفر شده و امیدواریم تا پایان دوره پنجم شورای شهر این تعداد به ۲۰۰ حلقه چاه برسد تا بخش عمده مشکلات در این رابطه حل شود.

به گزارش ایلنا از البرز، محمدحسین خلیلی اردکانی با اشاره به مشکل جریان آب‌های سطحی در معابر که گاهی به سیلابی شدن آبها تبدیل می‌شود به عنوان یکی از مشکلاتی که مناطق محروم کرج با آن مواجه هستند، اشاره کرد و اظهار داشت: سرازیر شدن آب خسارات زیادی به شهر می‌زد که برای رفع این مشکل هر سال به‌ طور میانگین ۵۰ حلقه چاه جذبی احداث شده است یعنی تاکنون حدود ۱۵۰ حلقه چاه جذبی در مناطق مختلف حفر شده و امیدواریم تا پایان شورای پنجم، این تعداد به ۲۰۰ حلقه چاه برسد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: بر روی نهر دلمبر و نهر سیاه‌ جوی که اصلی‌ترین کلکتور جمع ‌آوری آب‌ های سطحی است نیز لوله ‌های کلکتور ایجاد شده که در نتیجه اجرای این پروژه حدود ۷۵ درصد آب‌های سطحی کرج هدایت می‌شود.

خلیلی اردکانی بیان کرد: می‌توان با مجموع این اقدامات بیش از ۳۰۰ هکتار از زیر حوزه‌های بالادست سیلاب را کنترل کرد و طرح‌ها به نحوی اجرا شده که کلکتورهای فرعی نیز به آن متصل می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج افزود: پروژه‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی عموماً در مناطق محرومی مانند اخترآباد، شعبان آباد و خیابان ولیعصر اجرا شده است و در برخی مناطق نیز انهار و کانال‌ها در صورت نیاز لایروبی شده است.

وی یادآور شد: همچنین دیواره سیل‌ بند و کانال انتقال آب در نقاط حادثه‌ خیز کرج مثل کوه نور، کلاک بالا، خط چهار حصار، خیابان تهران، حاشیه شمالی اتوبان و حدفاصل پادگان شهید مدرس تا شهرک خاتم که عمده اینها منطقه محروم‌اند در دستور کار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز