خبرگزاری کار ایران

با هدف رشد صنعت گردشگری البرز؛

تفاهمنامه هم افزایی اداره کل گردشگری البرز با مدیریت شهری کرج منعقد شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۶۳۰

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرزگفت: تفاهمنامه سه‌جانبه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، شهرداری و شورای شهر کرج با هدف همکاری در مرمت و حراست از آثار و ابنیه تاریخی شهر کرج و همچنین ایجاد زیر ساخت‌های لازم به منظور توسعه صنعت گردشگری منعقد شده است.

به گزارش ایلنا، ظهر امروز سه شنبه(21مردادماه 1399) فریدون محمدی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در حاشیه یک نشست هم افزایی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، شهرداری وشورای اسلامی شهر کرج، اظهار کرد: رسالت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز رشد و توسعه صنعت گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی، افزایش سطح تولید صنایع دستی وایجاد بازار فروش است لذا برای نیل به این اهداف نیاز بود تا همکاری و هم افزایی دستگاه ها و سازمان های دیگر را به این مهم جلب کنیم.

 محمدی با بیان این موضوع که، حفظ و احیای بافت ها و عناصر تاریخی و فرهنگی اولین گام موثر درروند انعقاد این تفاهمنامه بود، گفت: تولید و اشاعه صنایع دستی و هنرهای سنتی فاخرو توسعه گردشگری شهری و فرهنگی می تواند به تبع مولفه مهم احیا بافت های تاریخی و فرهنگی تحقق یابد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرزهمچنین افزود: خوشبختانه این تلاش منجر به همکاری و پیرو آن انعقاد تفاهمنامه سه جانبه ای میان شهرداری  وشورای اسلامی شهرکرج، و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز شد.

محمدی با اشاره به این مطلب که، اکنون ما به عنوان ید واحده هستیم و ضروری است از ظرفیت و توانمندی مثلث تشکیل شده درراستای اهداف مندرج در تفاهمنامه بهره مند شویم، گفت: ازجمله بندهای مندرج دراین تفاهمنامه می توان به همکاری و مشارکت در خصوص خلوت سازی حریم آثار تاریخی (مانند، کاروانسرای شاه عباسی) ، مرمت ابنیه های تاریخی شهر کرج و تنظیم اطلس گردشگری استان البرز اشاره نمود.

عالیترین مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان البرز همچنین با اشاره به ، اختصاص یکی از فرهنگسراهای شهرداری کرج به صورت اختصاصی به موضوع صنایع دستی استان عنوان کرد: مشارکت در ایجاد شهرک‌ها، بازارچه‌های دائمی و موقت، تولید و عرضه محصولات صنایع دستی در مناطق مختلف شهری و فعال کردن فرهنگسراها و مراکز تفریحی برای آموزش، تولید، نمایش و فروش صنایع دستی یکی از مفاد این تفاهمنامه است.

وی اذعان داشت: در قالب این تفاهمنامه شهرداری و شورای شهر کرج و همچنین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در خصوص راه اندازی و بهره برداری از موزه مردم شناسی اقوام ایرانی در کرج مشارکت می کنند.

محمدی همچنین یادآور شد: حمایت، سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای پروژه های بخش گردشگری مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، بوم گردی ها و مجتمع های فرهنگی تفریحی نیز از جمله مفاد دیگراین تفاهمنامه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز یادآور شد: تفاهمنامه فی مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج  مایه مباهات و خرسندی است که می تواند منجر به اتفاقات خوب در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز