خبرگزاری کار ایران

در آستانه ۱۷ مرداد؛

مدیر صندوق کارآفرین امید البرز روز خبرنگار را تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۲۳۳

مدیر صندوق کارآفرین امید استان البرز در آستانه فرارسیدن ۱۷ مرداد، طی پیامی روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، پرویز ایلدرمی در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار این روز را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

در روزگاری که از آن به عصر اطلاعات و فن آوری نام می‌برند، قطعا خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی، نقشی حیاتی و انکار نشدنی دارد. در دنیای کنونی با وجود فن آوری های ارتباطیِ پیشرفته و متعدد در امر دست یابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری هایی که به طور آشکار در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان، تنها از راه خبرنگارانی درست کار، شدنی است.

خبرنگاران که از مهره های اساسی این مهم به شمار می آیند، باید با قبول خطرهای فراوان به واقعیت مسأله پی ببرند و آن را به مردمان برسانند. در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار خویش اند و چندان به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آن ها توجه ندارند، این خبرنگاران رسانه ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می کنند.

آن ها، از یک طرف درد دل مردم را میشنوند و به مقامات بالا انتقال می‌دهند و از سوی دیگر، پاسخ‌های مسئولان را به آگاهی مردم می رسانند. نقد عملکرد خوب یا بد حاکمان در رسانه‌ها از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی نظام و نیز پاسخگو بودن مسئولان یاری می رساند.

یکی از مهم ترین ویژگی های خبرنگار، داشتن عشق و علاقه و قریحه خبرنگاری است. بر این اساس، کسی باید وارد عرصه جذّاب و در عین حال پر مخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی از هنر واژه گزینی، شمّ خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق نیز برخوردار باشد و با پرهیز از احساسات، بکوشد رویدادها را همان طور که اتفاق افتاده منتشر کند، نه آن طور که خود می خواسته اتفاق بیفتد.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: "حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس" ویژگی حق محوری، حق طلبی و حق گویی از مهم ترین ویژگی های یک خبرنگار موفق و خداترس است. در مقابل، سخن چینی، بدگویی و به جان هم انداختن مردمان،از ویژگی های نکوهیده ای است که هر انسان عاقلی از آن ها بیزاری می جوید. پس چه نیکوست که صاحبان بنگاه های خبری و نیز خود خبرنگاران، همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال آفرینی و بد کردن مردم با هم بپرهیزند.

اینجانب بعنوان مسئولی که همیشه از نزدیک با اصحاب رسانه در ارتباط بوده و سعی بر انتقال اطلاعات شفاف و به روز از فعالیت های صندوق کارآفرینی امید استان البرز، به این قشر زحمتکش برای اطلاع رسانی به مردم شریف استان داشته ام، ضمن اعلام تشکر قلبی از ایشان و همه تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی  و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید رسانه؛ محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، 17 مرداد را تبریک گفته و امیدوارم در شرایط بحران شیوع کرونا در کشور، خبرنگاران این بخش که برای سلامت و حفظ جان مردم اطلاع رسانی به موقع می نمایند با عنایات خاصه خداوند شافی، سلامت  و تندرست باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز