خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز:

باید مصرف را مدیریت کنیم تا دچار خاموشی نشویم/ مردم با مصرف بهینه، خسارات ناشی از پیک مصرف برق را کاهش دهند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۳۳۳

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز گفت: توزیع برق، هزینه دارد و بخش عمده آن، تلاش بی وقفه پرسنل این صنعت است که در گرمای تابستان و سرمای زمستان و در شیوع انواع بیماری برای جبران صدمات شبکه توزیع و روشن نگاه داشتن برق منازل مردم و مشاغل صنعتی تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام بیات، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در نشست خبری که با هدف فرهنگ‌ سازی مدیریت مصرف منابع برق برگزار شد، اظهار داشت: صنعت برق به صورت مدیریت هزینه اداره می شود اما متاسفانه در این صنعت نتوانستیم ضمن ارتباط با مردم از هزینه های هنگفت این صنعت، اطلاعات لازم را مطرح کنیم.

وی افزود: در  حال حاضر ۹۹.۹ درصد از اقشار مردم به آب آشامیدنی سالم و نیروی برق با قیمت یارانه ای دسترسی دارند.

بیات با عنوان اینکه مردم باید از شرایط تولید و مصرف بهینه اطلاع لازم داشته باشند، تصریح کرد: در سال ۹۸ این موضوع به خوبی پیش رفت لذا برای تامین برق پایدار و بدون خاموشی نیازمند همکاری مشترکین هستیم.

وی با عنوان اینکه رشد مصرف برق البرز در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۹ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد:  پیک مصرف سال گذشته ۱۳۰۰مگاوات بوده و امسال به رقم ۱۲۰۰ مگاوات نزدیک شده ایم، ولی پیش بینی می کنیم بتوانیم تابستان امسال را بدون قطعی جدی برق پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در خصوص اینکه احتمال قطعی برق مدیریت شده در تابستان سال جاری وجود دارد یا خیر، بیان کرد: ممکن است با تغییر ضریب بهره وری  تجهیزات و تاسیسات برق در دمای زیاد و با وجود افزایش بیش از حد مصرف توسط مشترکین در بعضی روزها ناچار به قطعی موقت برق در برخی مناطق باشیم.

بیات با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد از تولید برق در مصارف خانگی و ۳۰درصد در مشاغل صنعتی البرز، مصرف می شود، اضافه کرد: برق تولید شده به راحتی در دسترس مردمی قرار دارد که گاها با بی توجهی از این انرژی بدون مدیریت عبور می کنند و این در حالیست که توزیع برق حاصل تلاش بی وقفه و شبانه روزی پرسنل خدمتگذار این صنعت است که در گرمای تابستان و سرمای زمستان و در کوران شیوع انواع بیماری برای جبران صدمات شبکه توزیع  و روشن نگاه داشتن برق منازل مردم و مشاغل صنعتی تلاش می کنند لذا باید با مصرف بهینه برق، خسارات ناشی از مصرف زیاد را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز تاکید کرد: مردم در ساعات اوج مصرف از روشن کردن وسایل برقی پرمصرف خودداری کرده و با مدیریت مصرف بهینه تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز