خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

روی کمک های دانشگاهی در مدیریت آلاینده های محیط زیستی حساب می کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۹۳۹

استاندار البرز با اشاره به وجود ۱۳ شهرک صنعتی خصوصی و دولتی در البرز بیان کرد: در کنار آن لکه های صنعتی زیادی در البرز نیز وجود دارد، به همین دلیل در راستای مدیریت آلاینده های محیط زیستی در البرز روی کمک های دانشگاهی حساب می کنیم.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری البرز و دانشگاه تهران که با حضور رئیس دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: امید است با ظرفیت دانشگاه تهران در البرز و همچنین پتانسیل های دانشگاه های بزرگ استان البرز از جمله دانشگاه خوارزمی، دانشگاه جامع علمی- کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه ای و دیگر مراکز آموزشی دانشگاهی بتوانیم این استان را پر قدرت، مولد و توانمند معرفی کنیم.

استاندار البرز با بیان اینکه استان البرز منابع انسانی قوی دارد، گفت: با چنین ظرفیت هایی به یقین البرز می تواند در ایران اسلامی استانی پیشرو باشد.

وی با تاکید بر جایگاه خوب دانشگاه تهران در میان دانشگاه های کشور افزود: این دانشگاه جایگاه خوبی در حوزه پژوهش و استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشمندان در حوزه آموزش دارد و یک برند در حوزه آموزش برای نظام جمهوری اسلامی است.

شهبازی تاکید کرد: در ورودی البرز پارک علم و فناوری استان را داریم و همکاری خوبی میان البرز و معاونت علمی- فناوری نهاد ریاست جمهوری وجود دارد. 

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به وجود شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و استارت آپ ها در این استان گفت: در راستای حمایت از این‌فعالیت ها تفاهم نامه خوبی میان شهرداری کرج و معاونت علمی- فناوری نهاد ریاست جمهوری در راستای ایجاد کارخانه نوآوری منعقد شد که مبنای حرکت استان البرز است و امیدواریم فاز نخست آن تا پاییز امسال به سرانجام برسد.

وی در مورد فروش محصولات دانش بنیان در البرز عنوان کرد: فروش در این زمینه توسط شرکت های دانش بنیان البرز در سال گذشته بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و در همان سال توسط شرکت های مستقر در پارک نیز رقم فروش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومانی محقق شده است.

شهبازی در مورد انتظارات در بخش همکاری با دانشگاه تهران گفت: در بخش صنعتی فعال شهرستان اشتهارد با توجه به تعامل صنعت و دانشگاه پایه ریزی همکاری هایی در قالب ایجاد یک پردیس دانشگاهی مدنظر است؛ چون این‌شهرستان از مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری خارج شده و فرصتی خوب برای سرمایه گذاری است.

نماینده عالی دولت در استان البرز افزود: در بحث آسیب های اجتماعی نیز با توجه به وجود جمعیت حدود یک میلیون نفری حاشیه نشین و ساکن بافت های فرسوده شهری در البرز و از طرفی ۶۲ محله با بافت ناکارآمد شهری، امید است بتوانیم با کمک اندیشمندان دانشگاه تهران اقداماتی موثر را پیش ببریم.

وی در بخش دیگری با اشاره به وجود ۱۳ شهرک صنعتی خصوصی و دولتی در البرز بیان کرد: در کنار آن لکه های صنعتی زیادی در البرز نیز وجود دارد، به همین دلیل در راستای مدیریت آلاینده های محیط زیستی در البرز روی کمک های دانشگاهی حساب می کنیم. 

شهبازی در ادامه تشریح کرد: انتظار داریم که با توجه به استقرار صنایع برند در البرز که موجب توفیقاتی از جمله تولید ۷۰درصد داروی کشور در این استان و یا کسب رتبه های خوب در تولید صنایع غذایی و قطعه سازی شده است، بتوانیم اقدامات لازم‌ را برای توسعه هرچه بیشتر این بخش ها برداریم.

استاندار البرز بیان کرد: در بحث صادرات نیز سال گذشته علیرغم رشد منفی برخی استان ها، البرز  به رشد ۷۲ درصدی رسید.

وی با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام و همکاری خوب آن با شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها گفت: این ظرفیت یک قطب اقتصادی مناسب برای البرز به تبع کشور است.

شهبازی در پایان با تاکید بر اینکه دانشگاه ها منشاء توسعه و تحول هستند، افزود: به همین دلیل انتظار همکاری از سوی دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران داریم و به نتایج خوبی دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز