خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت البرز:

پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان استان از محل منابع صندوق توسعه ملی

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۵۰۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از آغاز به کار سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌ اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی تحت عنوان "سپیدار" خبر داد.

به گزارش ایلنا، رامین ربیعی ضمن اعلام این خبرگفت: بر اساس دستورالعمل مربوطه «سازمان توسعه تجارت ایران» به عنوان متولی تجارت خارجی، نسبت به ایجاد و راه‌اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌ اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی، موسوم به "سپیدار" اقدام کرده است.

ربیعی تصریح کرد: صادرکنندگان استان البرز که متقاضی دریافت اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی با نرخ‌های ترجیحی هستند؛ می‌توانند از روز دوشنبه ۱۲ خردادماه سالجاری با مراجعه به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس http://www.tpo.ir/  نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

رئیس سازمان صمت استان البرز ادامه داد: سامانه "سپیدار" بر اساس مفاد ماده ۱ بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۳۹۸ در خصوص سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی طراحی شده و صادرکنندگان می‌توانند درخواست‌های خود جهت دریافت این تسهیلات را از طریق سامانه "سپیدار" به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کنند.

وی افزود: این سامانه به صورت خودکار نسبت به پردازش اطلاعات اقدام و درخواست‌های وارده را به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات، ارسال می‌کند.

بنا به گفته این مقام مسئول صادرکنندگان باید ابتدا به سامانه مذکور مراجعه کنند و بانک‌ها، مجاز به تشکیل پرونده قبل از احراز هویت از سوی سازمان توسعه تجارت ایران نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز