خبرگزاری کار ایران

بر اثر بارندگی های اخیر رخ داد؛

خسارت 7 میلیارد ریالی به تاسیسات برق محدوده استان البرز

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۵۸۷

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: بارندگی های اخیر 7 میلیارد ریال به تاسیسات برق کلیه مشترکین شهرستان طالقان و روستای آزادبر خسارت زد که به موازات عملیات تعویض پایه های شکسته برقدار شدند.

به گزارش ایلنا، رامین فرج گفت: در پی بارش های قابل توجه روزهای اخیر که در مسیرهای کوهستانی جاده چالوس و طالقان بصورت برف اتفاق افتاد، حدود 7 میلیارد ریال به تاسیسات شبکه های توزیع برق خسارت وارد کرد. درمحدوده جاده چالوس مسیر روستای آزادبر دو اصله پایه فشار متوسط در تاریخ 22 فروردین به علت طغیان آب رودخانه سقوط کرده و باعث قطعی برق قسمتی از فیدر نساء شد.

فرج تصریح کرد: به علت بارش برف و مسدود بودن جاده، پیگیری لازم از بخشداری آسارا انجام و به محض باز شدن مسیر نسبت به تعویض پایه های شکسته اقدام و مسیر برقدار گردید. اما بیشترین مشکلات بارش های اخیر در محدوده طالقان حادث شد که به علت بارش برف سنگین مسیر بسیاری از روستاها مسدود و به علت حجم برف، رانش زمین و طغیان رودخانه های محلی تعداد 18 اصله پایه فشار متوسط در مسیرهای مختلف دچار شکستگی و منجر به قطعی برق در چند مسیر از فیدر سپاه گردید که خوشبختانه با بسیج کلیه امکانات نسبت به عادی شدن مسیر اصلی فیدر در همان ساعت اولیه خاموشی اقدام شد و تنها مسیرهای خاموش باقیمانده مربوط به روستاهای ناریان و خچیره بود.

وی در ادامه افزود: به علت حجم بالای خسارات و وضعیت نامناسب مسیر روستای ناریان که 14 اصله پایه شکستگی داشت امکان اصلاح در روز حادثه وجود نداشت، لذا پس از باز شدن مسیر به همت همکاران و بخشداری طالقان بلافاصله نسبت به ارسال دو دستگاه ژنراتور ( 100 و 125 کا و آ ) موجود اقدام و کلیه مشترکین برقدار شدند و به موازات آن عملیات تعویض پایه های شکسته آغاز شد. روستای خچیره نیز پس از باز شدن مسیر که به علت رانش کوه مسدود شده بود در تاریخ 23 فروردین با تعویض دو اصله پایه شکسته برق‌دار شد و با تلاش شبانه روزی مدیر عامل شرکت، معاون بهره برداری و کلیه اکیپ‌های عملیاتی و نیز پشتیبانی مناسب ستاد و همکاری قابل توجه مدیریت و بهره برداری منطقه ساوجبلاغ در اعزام اکیپ ها و تجهیزات کمکی، بحران ایجاد شده به صورت مناسب مدیریت شده و مشترکین شاهد کمترین خاموشی ها بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز