خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز تاکید کرد:

برای گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان اقدام می کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۹۷۸

نماینده عالی دولت در استان البرز با قدردانی از بخش خصوصی البرز در راستای ارائه خدمات برای مقابله با کرونا گفت: در طول همین هفته روسای بانک ها دعوت می‌شوند تا گره ای از مشکلات حوزه بهداشت و درمان در بخش خصوصی باز شود چرا که در این شرایط جانانه پای کار آمدند.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در نشست با اعضای نظام پزشکی استان که روز یکشنبه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان، با بیان اینکه فرصت مغتنمی است که با بخشی از زحمتکش ترین اقشار جامعه در این روزهای سخت شیوع بیماری عالمگیر کرونا، دیدار دارم، افزود: دکتر دلشاد رئیس بیمارستان مریم اشاره ای به همت والایی که در استان برای به ثمر رسیدن پروژه ها و اقدامات بزرگی در استان البرز صورت پذیرفت، داشت.

وی ادامه داد: تلاش های بسیاری صورت گرفت تا نگاه ملی به البرز معطوف شود و لفظ استان کرج به استان البرز بدل شود و طی چند ماه شاهد 3 بار حضور رییس جمهور محترم و ظرف مدت یک فصل میزبان روسای  محترم 3 قوه در استان باشیم.

شهبازی گفت: البرز با جمعیتی حدود 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولان ملی به این باور رسیده اند که سرانه های استان البرز در بخش های بهداشت و درمان، آموزش و... در سطح استان های محرومی همچون سیستان و بلوچستان قرار دارد.

وی افزود: قبل از اجرای نظام تحول سلامت، سرانه تخت های بیمارستانی در البرز 5 دهم به ازای هر هزار نفر بود که در دولت تدبیر و امید مجموع تخت های بیمارستانی این استان به 3 هزار و 600 تخت رسید.

استاندار البرز با اشاره به اینکه ماموریت اصلی دولت ها، سلامت و امنیت است، اضافه کرد: در این استان بیش از یک میلیون نفر حاشیه نشین و استقرار 4 زندان بزرگ، تراکم بالای جمعیت، شاهراه ارتباطی 14 استان کشور، تهدیدی برای ایجاد بحران بواسطه شیوع کرونا محسوب می شد.

وی با اشاره به اینکه باور راسخی داریم که پیشگیری بر درمان مقدم است، گفت: در شرایطی که استان های همجوار البرز در وضعیت قرمز و بحرانی قرار داشتند و همچنان حجم ترددها در محورهای این استان بالا بود، با بسیج مردم، مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر و ... این استان در وضعیت حاد و بحرانی قرار نگرفت.

شهبازی افزود: در انتظار کمک و مساعدت نماندیم و از آغازین روزهای شیوع بیماری با تمام توان طی رایزنی و بهره برداری از فرصت ها برای دریافت دارو و راه اندازی خطوط تولید جهت مواد ضد عفونی کننده و تجهیزات پزشکی و همچنین افزایش امکاناتی همچون سی تی اسکن و... اقدام کردیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی را رها نکردیم و هر چه که اعلام نیاز کرد، تهیه کردیم، عنوان کرد: استان البرز در تولیدات مربوط به مقابله با کرونا در کشور بسیار متفاوت ظاهر شد و تولیدکنندگان فراوانی به کمک ما آمدند.

استاندار البرز گفت: قدردان حضور فعال و پویای بخش خصوصی در حوزه درمان هستم چراکه همواره پای کار بودند و برای مقابله با کرونا اعلام آمادگی کردند و زیان های مالی نیز داشتند که برای جبران آنها نیز تدابیری اندیشیده شد.

وی با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهور محترم و استانداران سراسر کشور، افزود: بیش از هزار و 500 تخت نقاهتگاهی در البرز آماده شد که بیش از 400 مورد آن به سیستم بیمارستانی متصل شد.

شهبازی عنوان کرد: همت والایی در مجموعه البرز شکل گرفت و از مردم و اصناف گرفته تا تمامی نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان دولتی بسیج شدند برای توقف شیوع کرونا در البرز اقدام کردند.

وی گفت: شیوع کرونا شیب ملایمی گرفته و تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها کاهش یافته است، ولی همچنان باید گروه های آسیب پذیر و مسن بیش از باقی مردم از سلامتی خود مراقبت کنند.

استاندار البرز با تاکید بر ایجاد کارگروهی برای حل مشکلات مجموعه نظام پزشکی البرز، افزود: آمادگی خود را برای حمایت از بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان با 8 هزار عضو، اعلام می کنیم و از سیستم بانکی نیز در این راستا کمک می گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز