خبرگزاری کار ایران

فرشی مطرح کرد:

شکوفایی تولید با اتخاذ تصمیم دولت بر معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی البرز

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۶۳۲

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موانع در این استان‌موضوع شعاع ۱۲۰ کیلومتری بود، اذعان داشت: اکنون این مشکل برطرف شده و شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز با بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی می‌تواند از مزایای این تصمیم دولت بهره‌مند شود.

به گزارش ایلنا، محمدامین فرشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعاع ۱۲۰ کیلومتری و معافیت های مالیاتی یکی از مهمترین دغدغه‌های صنعتگران و تولید کنندگان بود که در سال جهش تولید و در نهمین روز از فروردین ۹۹ با حمایت دولت محقق شد.

وی افزود: این استان با داشتن ۱۱ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی و بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی به عنوان یک استان صنعتی در کشور محسوب می شود و رفع برخی موانع می‌تواند شکوفایی تولید را افزایش دهد. 

فرشی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین موانع در این استان موضوع شعاع ۱۲۰ کیلومتری بود،  اذعان داشت: اکنون این مشکل برطرف شده و شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز با بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی می تواند از مزایای این تصمیم دولت بهره مند شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز اضافه کرد: براساس ماده ۱۳۲ قانون واحدهای صنعتی تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری از تهران مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند که از سال های گذشته تاکنون این ماده قانونی برای صنایع اشتهارد اعمال نمی‌شد و طبق نقشه هوایی شهرک صنعتی اشتهارد فاصله کمتری تا تهران برای آن ترسیم شده است.

فرشی گفت: قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و ترسیم محاسبه شعاع به صورت هوایی سبب شد تا واحدهای شهرک صنعتی اشتهارد که به دلیل قرار گرفتن در خارج از این شعاع از پرداخت مالیات ماده ۱۳۲ معاف بودند، طی چند سال گذشته به دلیل محاسبه شعاع هوایی این معافیت، حذف شد.

این مدیر ادامه داد: این امر باعث شد بسیاری از صاحبان فعال شهرک صنعتی اشتهارد تصمیم به خروج بگیرند که این زنگ خطری برای مسئولان به شمار می‌رفت.

فرشی اظهار داشت: تعدادی از صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد به این دلیل که مشمول ماده ۱۳۲ قانون مالیات ها نمی شدند به دنبال خروج از این شهرک و مستقر شدن در استان های دیگر داشتند که این مشکل در سال جهش تولید با اتخاذ تصمیم دولت، برطرف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز