خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز:

ضرورت افزایش مشارکت مردمی و سرمایه اجتماعی در ایجاد توسعه یافتگی جامعه

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۲۳۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تاکید بر اینکه باید تا حد امکان از تصدی گری دولتی کم کرد و به سمت واگذاری امور به مردم و سازمان های مردم نهاد رفت، گفت: بخش خصوصی در مسائل موجود به فکر حداکثر سود است اما در بخش دولتی به دنبال اجرای دقیق قانون است.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در سومین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان اظهار داشت: توانمندسازی اعضای سازمان های مردم نهاد برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و ماموریت مدنی لازم است.

فردی ضمن اشاره به جایگاه سازمان های مردم نهاد در پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی، بر بکارگیری ظرفیت سمن ها توسط دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد. 

معاون استاندار  افزود: سمن ها بخشی از سرمایه های اجتماعی به حساب می آیند که باید تقویت شوند و برای توانمندسازی آنها باید از همه ظرفیت های قانونی استفاده کرد.

فردی در ادامه گفت: اگر می‌خواهیم جامعه ای توسعه یافته داشته باشیم باید به سمت نهادینه کردن سمن ها و افزایش مشارکت مردمی و سرمایه اجتماعی باشیم و تا حد امکان باید از تصدی گری دولتی کم کرد و به سوی واگذاری امور به مردم و سازمان های مردم نهاد رفت. 

وی با بیان اینکه هر کاری که به مردم سپرده می‌شود موفقیتش بیشتر است ولی با مصداق اینکه فرق اقتصاد دولتی و خصوصی چیست، افزود: در بخش خصوصی در مسائل موجود به فکر حداکثر سود است اما در بخش دولتی به دنبال اجرای دقیق قانون است.

 معاون استاندار البرز گفت: خوشحالم که می بینم سمن های ما در زمینه های مختلف پرقدرت حضور پیدا می کنند بسیار مهم است که تشکل‌ها با نگاه علمی، تخصصی و دقیق به موضوعات، تلاش کنند توانمند شوند. ما هم وظیفه داریم برای هدایت، حمایت و توانمندی آنها در راستای پیشبرد آرمان ها و اهدافی که در پیش گرفته اند کمک کنیم.

در این نشست پس از بحث و بررسی پرونده‌های متقاضیان تاسیس، تمدید و ایجاد دفتر نمایندگی سازمانهای مردم نهاد، با در خواست تمدید 4 سازمان مردم نهاد موافقت شد و هم چنین با درخواست نمایندگی و ایجاد شعبه 4 در خواست صدور مجوز مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین درخواست تمدید، ایجاد شعبه و صدور مجوز  13 سمن بررسی شد که از این تعداد با 11 مورد، موافقت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز