خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

هجدهمین نشست تخصصی بسته بندی و تجاری سازی صنایع دستی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۸۸۵

هجدهمین نشست تخصصی بسته‌بندی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان البرز با حضور صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، فخرالدین صابری امروز در هجدهمین نشست تخصصی بسته‌بندی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی که درمحل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی البرز و با حضور صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان برگزار شد به تشریح وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اشاره کرد.

وی گفت: در سطح جهانی موضوع گردشگری به عنوان یک صنعت تأثیرگذار در حوزه های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی مطرح است که موضوع میراث فرهنگی و به ویژه صنایع دستی و هنرهای سنتی از جایگاه ویژه ای در کنار گردشگری برخوردار هستند لذا یکی از مهمترین اهداف مسافرت خرید سوغات و هدایا است.

وی با بیان این نکته که صادرات صنایع دستی در واقع صادرات فرهنگ و تمدن هر کشور است، گفت: صادرات صنایع دستی استان البرز در سالی که گذشت حدود ۱۰۰ هزار دلار بوده که بیشتر صادرات به صورت چمدانی صورت گرفته است و این آمار نیز تنها از طریق اظهارات خود هنرمندان صنایع دستی در اختیار ما قرار داده شده است .

صابری اضافه کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری حدود ۸۷ هزار دلار صادرات صنایع دستی داشته ایم و امیدواریم این رقم امسال از ۱۰۰ هزار دلار عبور کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در پایان با تاکید بر اهمیت بسته بندی در تجاری‌سازی صنایع‌دستی افزود: باید تلاش شود تا با برگزاری نشست های این چنین و آموزش‌های کاربردی سطح دانش صنعتگران را در زمینه بسته بندی بالا برد و این موضوعی بسیار پیچیده و مهم است که بایستی به صورت ویژه به آن پرداخت چرا که یکی از ضعف های تجاری سازی ، بازاریابی و فروش صنایع دستی همین موضوع بسته بندی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز