خبرگزاری کار ایران

فلاح نژاد خبر داد:

تصویب و اجرای آیین نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۳۷۶

سرپرست اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز از تصویب و اجرای آیین نامه ایمنی در جایگاه های عرضه سوخت خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین فلاح نژاد گفت: آیین نامه ایمنی در جایگاه های عرضه سوخت در جلسه شورای عالی حفاظت فنی، تدوین و به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه ‎اجتماعی رسید و در 20 آذر ماه جاری در روزنامه رسمی کشور منتشر شد و در استان اجرایی می شود.

وی با اعلام این مطلب که آیین‌نامه برای اجرا و نظارت بر اجرای آن طی بازرسی‌های این اداره کل ابلاغ شده است، افزود: این آیین نامه با هدف ایمن سازی محیط کار در جایگاه‌های عرضه سوخت و پیشگیری از حوادث ناشی از کار تهیه شده و در کلیه جایگاه‌های عرضه سوخت مشمول ماده ۸۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، لازم الاجرا است.

فلاح نژاد تصریح کرد: مسئولیت ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت بر عهده کارفرما است و کارفرما مکلف به رعایت مصوبات شورای عالی حفاظت فنی و دیگر قوانین و مقررات، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی و حفاظتی بوده و باید از مراجع ذیصلاح مجوز‌های مرتبط را اخذ کند.

سرپرست اداره کل استان البرز ادامه داد: کارفرما مکلف است بر اساس مخاطرات ناشی از عرضه هر نوع سوخت از قبیل گازوییل، بنزین، گاز طبیعی و غیره اصول ایمنی متناسب را بکار گیرد.

وی افزود: همچنین کارفرما مکلف است نسبت به بکارگیری مسئول ایمنی دارای صلاحیت، مطابق با آیین نامه بکارگیری مسئول ایمنی در کارگاه ها، اقدام کند.

این ‎آیین‎نامه مشتمل بر 109 ماده است که مسائل مرتبط با ایمنی بهره برداری از جایگاه های عرضه سوخت را پوشش می دهد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز