خبرگزاری کار ایران

شاهمرادی مطرح کرد:

ارتباط صنعت و دانشگاه به تولید ثروت و تحول اقتصادی کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۲۱۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، گفت: امروزه تبدیل علم به فناوری، ضرورتی است که منجربه تجاری سازی و رفع نیازهای داخلی در ابعاد مختلف می شود.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی امروز در آئین اختتامیه پنجاهمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای و هفته پژوهش و فناوری استان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز دارای ظرفیت ها و قابلیت های زیادی است که در صورت ارتباط تنگاتنگ میان صنعت و دانشگاه می تواند منجر به تولید ثروت و تحول در حوزه اقتصادی استان و کشور شود.

وی افزود: امروزه تبدیل علم به فناوری را به خوبی می‌توان در کشور مشاهده کرد؛ امری که مهمتر از آن به تجاری سازی به منظور رفع نیازهای داخلی در ابعاد مختلف می انجامد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز خاطر نشان کرد: در اینگونه نمایشگاه‌ها کار و پروژه تعریف می‌شود که امیدواریم در البرز نیز این اتفاق رقم خورده و با انعقاد قراردادها و تفاهمنامه‌های همکاری میان بخش های علمی و پژوهشی با واحدهای تولیدی و صنعتی به رونق تولید استان کمک کند.

وی در ادامه سخنان خود رشد و گسترش شرکت های دانش بنیان را حاصل تفکر نزدیکی علم با تولید ثروت عنوان کرد و یادآور شد: اگر سطح فعالیت های علمی- پژوهشی و تحقیقاتی را از مقاطع پایه دانش آموزی آغاز کنیم سمت و سوی فعالیتهای اقتصادی، دانش محور شده و خروجی آن در جامعه ملموس خواهد شد.

شاهمرادی تصریح کرد: این مهم همان دغدغه مقام معظم رهبری است که سالها در حوزه اقتصاد و تولید در کشور مطرح بوده و به سمت عملیاتی شدن پیش می رود.

در مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان البرز، از 5 غرفه برتر، 12 پژوهشگر برتر، 2 ایده برتر، 3 فناور برتر، 3 سرآمد علمی استان، 10 معلم و دانش آموز پژوهشگر برتر و 4 نفر از اعضای اصلی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز