خبرگزاری کار ایران

بوروکراسی طویل اداری مهمترین مشکل نظام بانکی البرز / البرز رتبه هشتم سهم مصارف سیستم بانکی را کسب کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۱۳۹

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان البرز، گفت: با نگاه کلان به سیاست و استراتژی راهبری، استان البرز در بخش صنعت با سهم ۴۲.۵ درصد و در بخش بازرگانی و خدمات ۵۷درصد، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی اسلامیان در جلسه شورای هماهنگی مدیران استان البرز که با حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مدیران اقتصاد و دارایی البرز برگزار شد با اشاره به عملکرد نظام بانکی استان البرز، گفت: ۱۳ بانک، عضو کمیسیون با ۲۹۵ هزار میلیارد ریال است و کل مصارف با ۲۳ هزار میلیارد ریال، کل مطالبات ۸ هزار میلیارد ریال است.

اسلامیان با اشاره به ۳ هزار و ۶۸۰ پرسنل در ۳۲۹ شعبه استانی، اضافه کرد: ۵۴ درصد منابع  بانکی البرز در تهران، ۴۶درصد در استان های دیگر، ۲.۱ درصد در البرز است که رتبه هشتم سهم مصارف سیستم بانکی را البرز به دست آورده است.

وی اظهار داشت: با نگاه کلان به سیاست و استراتژی راهبری، استان البرز در بخش صنعت با سهم ۴۲.۵ درصد و در بخش بازرگانی و خدمات ۵۷درصد، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

سرپرست بانک ملی در البرز، تصریح کرد: از ۱۳ بانک استانی، سه بانک ملی، ملت و صادرات دارای بیشترین سهم، سه بانک ملی و مسکن و ملت با بیشترین تسهیلات  و بانک های مسکن و کشاورزی البرز دارای بیشترین مطالبات است.

این مسئول استانی با عنوان روند صعودی در بحث منابع و تسهیلات و مطالبات بانکی، اضافه کرد: در مهر ۹۸ و در مقایسه با سال قبل، شاهد رشد ۲۶درصدی جذب منابع و رشد ۲۳درصدی خالص تسهیلات در استان البرز، ایجاد شد.

وی گفت: متناسب با ساختار اقتصادی نظام بانکی استان البرز در بخش صنعت، بازرگانی و خدمات با روندی صعودی روبرو بودیم و در بخش مسکن و ساختمان روند نزولی و در حوزه کشاورزی استان، ساختار اقتصادی، بدون تغییر بود.

اسلامیان با عنوان اینکه منابع ارزی سه بانک ملی، ملت و صادرات بیشترین سهم را دارد، ادامه داد: استان البرز رتبه نخست بسته رونق تولید را کسب کرده و ۲۶۳ هزار میلیارد ریالی در قالب بسته تولید ۲۴ هزار میلیاردی ریال توسط بانک های البرز پرداخت شده است.

سرپرست بانک ملی استان البرز گفت: برای تسهیلات بهزیستی،  ۶ میلیارد و تسهیلات کمیته امداد ۶۸ میلیارد پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان البرز با اشاره به چالش های نظام بانکی، تاکید کرد: بوروکراسی طویل اداری در خصوص بانکداری و املاک تملیکی بانکی و همچنین تعدد قوانین و تعارض قوانین و آیین نامه های اجرایی از جمله مشکلات موجود است.

اسلامیان با اشاره به ملزم کردن بانک‌ها به اخذ گواهی تبصره ۱ ماده ۱۸۶ قانون مالیات به عنوان یکی دیگر از مشکلات نظام بانکی کشور، اضافه کرد: ترویج فرهنگ بدحسابی با بخشودگی ها سیاست اشتباهی است و لازم است تشویق خوش حسابی جایگزین آن شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز