خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

سرانه بهره‌برداری از فاضلاب در البرز با توجهات ملی و استانی افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۸۰۰

با حضور نماینده عالی دولت در استان البرز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب مهدی آباد از توابع چهارباغ استان البرز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب مهدی آباد از توابع چهارباغ که روز سه شنبه برگزار شد با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پروژه حدود 30 هزار نفر از مردم منطقه منتفع می شوند، افزود: این پروژه مطالبه اصلی مردم این منطقه است.

وی ادامه داد: این خط انتقال به طول 2 هزار و 900 متر با قطر 500 میلی متر با اعتباری حدود 20 میلیارد ریال و ایستگاه پمپاژ آن به ظرفیت 13 هزار متر مکعب در شبانه روز با هزینه حدود 30 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

شهبازی با اشاره به اینکه زمان بهره برداری از این پروژه خرداد ماه 99 اعلام شده، گفت: امید است سرانه بهره برداری از فاضلاب در البرز با توجهات ملی و استانی افزایش یابد.

بنا به این گزارش در این پروژه ها که روز سه شنبه با حضور شهبازی آغاز شد، اجرای خط انتقال فاضلاب مهدی آباد بطول ۲ هزار و ۹۰۰ متر با قطر ۵۰۰ میلی متر از جنس پلی اتیلن دوجداره به هزینه ۲۰ میلیارد ریال و ایستگاه پمپاژ آن نیز به ظرفیت ۱۳هزار مترمکعب در شبانه روز باز هزینه ۳۰ میلیارد ریال قرار داشت.

مدت زمان اجرای این خط انتقال فاضلاب و ایستگاه پمپاژ آن برابر ۷ ماه خواهد بود و با اتمام آن حدود ۳۰ هزار نفر زیر پوشش شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب شهری قرار می گیرند.

 دیگر پروژه ای که امروز آغاز بهره برداری از آن انجام شد، طرح خط توزیع آب اصلاحی مسکن مهر ابریشم بود.

این خط توزیع آب اصلاحی به منظور بهبود روند آبررسانی به ساکنان مسکن مهر ابریشم و تعدیل فشار مناسب در شبکه انجام شده است، با این اقدام حدود ۵ هزار خانوار ساکن در این منطقه از نعمت آب با شرایط کمی و کیفی مطلوب برخوردار می شوند.

پروژه خط توزیع آب اصلاحی مسکن مهر ابریشم نیز یکهزار و ۹۰۰ متر طول خط انتقال آن است که ۲۵۰ میلی متر قطر دارد و از جنس چدن داکتیل است، این پروژه با هزینه ۱۲ میلیارد ریال به اجرا درآمده است.

از مجموع ۸هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر ابریشم تاکنون برای حدود ۶هزار و ۲۰۰ واحد، کنتور نصب شده است و در کل ۵ هزار خانوار تاکنون در آنجا ساکن شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز