خبرگزاری کار ایران

شهبازی تاکید کرد:

کشور هر روز شاهد توفیق و دستاوردی ارزشمند است/ ضرورت استفاده از پیوست هواشناسی در پروژه های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۴۳۲

استاندار البرز گفت: این روزها علیرغم فشارهای نظام استکبار و سلطه و محدودیت هایی که ایجاد شده، شاهد بهره برداری از پروژه های مهم عام المنفعه در راستای رفاه، آرامش و امنیت مردم در نقاط مختلف کشور هستیم.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در مراسم افتتاح پروژه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام که به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در 3 استان کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل اداره کل هواشناسی البرز صورت گرفت، افزود: این روزها علیرغم فشارهای نظام استکبار و سلطه و محدودیت هایی که ایجاد شده، شاهد بهره برداری از پروژه های مهم عام المنفعه در راستای رفاه، آرامش و امنیت مردم در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی ادامه داد: اکنون نیز توفیق خدمتی دیگر به مردم برای آرامش مردم و امنیت پروازها برای فرودگاه پیام حاصل شد.

شهبازی گفت: کار مشترکی از سوی سازمان هواشناسی و مجموعه اقتصادی و فرودگاهی پیام با مجموع اعتبار حدود 5 میلیارد تومان رقم خورد.

وی با تاکید بر اینکه این تجهیزات از دهه 70 در پیام و برای اولین بار در کشور وجود داشت و اکنون بروز شد، افزود: یکی از شرکت های دانش بنیان نیز تلاش کرده با توجه به نیاز روز، تست اولیه بخشی از این سامانه را انجام دهد بنابراین امید است در آینده بتوانیم در این زمینه خودکفا شویم و این تجهیزات مدرن برای تمامی استان های کشور به صورت بومی مستقر شود. 

استاندار البرز اضافه کرد: بدون این تجهیزات امکان پرواز وجود ندارد و انتظار می رود برای تمامی پروژه ها پیوست هواشناسی نیز پیش بینی شود تا بسیاری از طرح ها همانند ایجاد بناها بر این اساس برنامه ریزی شود تا از احتمال مخاطرات بواسطه عدم پیش بینی های لازم، جلوگیری شود.

وی گفت: اداره کل هواشناسی البرز از اولین استان های کشور است که مدل های شناخت و پیشگیری وقایع طبیعی را بواسطه سنجش هوا دارد.

شهبازی افزود: امید است این توفیق مهم و اقدام بزرگ بتواند اسباب امنیت و آسایش پروازهای مسافربری و باری را در استان پر ظرفیت و مهم البرز فراهم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز