خبرگزاری کار ایران

در نشست هسته تخصصی محرومیت‌زدایی؛

ضرورت ترسیم اطلس فقر استان البرز بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۰۵۴

مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: در اولین جلسه هسته تخصصی محرومیت‌زدایی استان البرز که با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه برگزار شد، ضرورت ترسیم اطلس فقر استان با توجه به مولفه های جغرافیایی، اقتصادی، انسانی و فرهنگی مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی فر با اشاره به لزوم شناسایی جنبه‌های انسانی و اجتماعی فقر و توجه به فرهنگ جوامع محروم استان گفت: ارائه راه‌کارها و نوآوری‌ها در تحلیل های محرومیت‌ شناسی، شناسایی عوامل مؤثر در تولید فقر و ویژگی‌های محرومیت در استان با نگاه جامع وروزآمد به وضع موجود ازجمله اهداف هسته تخصصی محرومیت‌زدایی استان البرز است.

وی افزود: در اولین نشست هسته تخصصی محرومیت‌زدایی، نخبگان و اساتید حاضر در جلسه در خصوص ضرورت شناسایی شاخص‌های فقر و محرومیت، استفاده از GIS و ابزارهای مشابه برای تهیه نقشه جغرافیایی فقر، شناسایی عوامل مؤثر در جلوگیری از تولید فقر سازمان‌یافته و ضرورت یکپارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی فقر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بحث و تبادل‌نظر کردند.

محمدی فرد بابیان اینکه اعضای این هسته نسبت به تعیین و احصاء عوامل محرومیت زا در مناطق مختلف استان البرز با ماهیت فقر کلان‌شهری، مناطق حاشیه نشین، سکونت گاههای غیر رسمی و مناطق روستایی اقدام خواهند کرد، گفت: در اولین جلسه هسته تخصصی محرومیت‌زدایی استان البرز که با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه برگزار شد درباره مبانی مفهومی و چارچوب های اجرایی تبادل نظر گردید.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز با تأکید بر اینکه هدف اصلی فعالیت هسته تخصصی محرومیت‌زدایی، شناسایی بهینه  منابع برای خدمت هدفمند و مؤثر به منظور توانمندشدن محرومان است، گفت:معاون اجرایی پارک علم و فناوری، معاون کارآفرینی جهاد دانشگاهی، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور کرج و جمعی دیگراز اساتید دانشگاه‌هایی حوزه اعضای این هسته را تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز