خبرگزاری کار ایران

زرگر مطرح کرد:

مردم نگران کمبود ارزاق پایان سال نباشند/ تمهیدات لازم برای تنظیم بازار، اندیشیده شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۶۳۰

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به تمهیدات لازم برای ذخیره و عرضه کالاهای اساسی پایان سال، گفت: به دستور استاندار و به منظور تنظیم بازار، کالاهای اساسی همچون سال‌های گذشته به مقدار نیاز و با قیمت مصوب، عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز زرگر در جمع خبرنگاران، گفت: به منظور بررسی وضعیت بازار در استان و همچنین بررسی مشکلات اصناف و اتحادیه ها جلسه ای به ریاست استاندار و با حضور روسای اتاق اصناف، فرمانداران شهرستانها و مدیرکل صنعت و معدن و تجارت، برگزار شد.

وی افزود: روسای اتاق اصناف شهرستانها ضمن ارائه گزارش از وضعیت اصناف و اتحادیه ها عمده مشکلات خود را در بخش عوارض شهرداری‌ها و همچنین مالیات و سختگیریهای علوم پزشکی عنوان کردند.

زرگر گفت: روسای اتاق اصناف از وفور کالا و خدمات به خصوص کالای داخلی خبر داده و با توجه به نزدیک شدن پایان سال و تشدید تحرک اقتصادی در این بخش اطمینان خاطر دادن که هیچگونه مانع و مشکلی در خدمات رسانی به مردم وجود ندارد و در بازار، همه کالای اساسی به وفور در دسترس مردم موجود است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش و همت تولید کننده، بیشتر از کالاهای ایرانی حمایت شود و مردم را به استقبال از کالای ایرانی هدایت کنیم.

مردم نگران کمبود ارزاق پایان سال نباشند/ تمهیدات لازم برای تنظیم بازار، اندیشیده شد

زرگر با عنوان اینکه استاندار البرز در تنظیم بازار تاکید همیشگی دارند، تصریح کرد: دستور اکید صادر شد که احدی حق سوء استفاده از معیشت مردم را نداشته و فرمانداران به صورت هفتگی باید جلسه تنظیم را برگزار و همراه موانع و مشکلات شهرستان در حوزه بازار به استانداری ارسال نمایند تا دست دلالان و سوداگران اقتصادی از سفره مردم قطع شود.

وی گفت: با توجه به تفاوت قیمت ارز دولتی و ارز آزاد و استقبال کشورهای همسایه از کالاهای اساسی که بصورت قاچاق از استان خارج می شود باید نظارت داشته باشیم و در این راستا، واحدهای تولیدی یا شرکتهای توزیعی حق احتکار برای انتفاع یا سود مضاعف را ندارند.

این مقام مسئول گفت: همه انبارهای استان می بایست در سامانه ثبت شوند تا بتوانیم در تولید و توزیع برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از اول سال 97 در استان حدود 5 هزارو 700 تن کالای اساسی از قبیل برنج، گوشت قرمز، مرغ و شکر با قیمت مصوب و یارانه ای به نسبت جمعیت شهرستانها توزیع گردیده است و این روند کماکان ادامه دارد.

زرگر گفت: برنامه ریزی جدید شکل توزیع را عوض کرده به نوعی که این کالاها در دسترس همه قرار گیرد و جلساتی نیز در این ارتباط برگزار شد.

وی با عنوان اینکه روند طببعی توزیع کالا در همه مغازه ها از طریق اصناف صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: کالاهای یارانه‌ای فقط 10 درصد از نیاز بازار را تامین می‌کند لذا هیچ احدی حق سوء استفاده از کالاهای یارانه را ندارد و با متخلفان، برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت: برای تامین میوه شب عید دولت طبق سالهای گذشته تمهیداتی اندیشیده است و با توجه به تجربه سالهای گذشته کمیته راهبری استان خرید 800 الی هزار تن سیب درختی و هزار و 800 الی 2هزار تن پرتقال در دستور کار خود قرار داده است که بخشی از این مقدار به سردخانه های استان وارد و کماکان این روند ادامه دارد.

زرگر ادامه داد: تقاضا داریم مردم توجهی به اخبار و اطلاعات کذب نداشته باشند و با توجه به وفور کالاهای اساسی و جلوگیری از خرید مازاد یا کالاهای فاسد شدنی اضافه بر مصرف خودداری کنند و اطمینان می‌دهیم که امسال هم مثل سالهای گذشته سال خوبی را سپری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز