خبرگزاری کار ایران

مهدی مهرور خبر داد:

تعطیلی مهدهای کودک البرز در روز پنجشنبه به‌دلیل آلودگی هوا/هوای البرز در مرز هشدار

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۵۹۷

مهرور با اشاره به شدت بالای آلاینده ها در هوای البرز و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد، گفت: مهدهای کودک البرز در روز پنجشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شود.

به گزارش ایلنا مهدی مهرور در جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان اظهار داشت: در این راستا مصوب شد کنترل مضاعف محدویت‌های نوعی و زمانی تعیین شده برای خودروها و موتور سیکلت‌ها در محدوده ترافیکی مصوب یا کل محدوده شهر با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، اداره کل دفتر فنی استانداری صورت گیرد.

وی افزود: از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمائی و رانندگی با توقف اعمال قانون جلوگیری می‌شود.

مهرور گفت: در این راستا همچنین شهرداری‌ها و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تردد وسایل حمل‌ونقل که آلایندگی قابل رویت دارند از محل توقفگاه و پایانه‌های حمل‌ونقل برون‌شهری خودداری کنند.

وی افزود: گشت انتظامی، گشت اتوبوسرانی و تاکسیرانی، موسسات تاکسی سرویس، خودروهای فوریت‌های پزشکی و پزشکان، جانبازان و بیماران خاص، خودروهای امداد و خودروهای حمل زباله شهرداری ها از محدودیت های اعمال شده در این شرایط مستثنی می باشند.

مدیرکل مدیریت بحران تصریح کرد: پایگاه‌های سیار اورژانس و هلال‌احمر با جانمایی مناطق آلوده‌تر و پرترددتر به‌منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها مستقر می‌شوند.

مهرور گفت: در این جلسه مصوب شد دستگاه‌های اجرایی تهیه و توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح شهر به‌عنوان وظیفه خدمتی آنها مشخص شده را تهیه کنند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با در خواست مرخصی برای تمام افراد دارای مشکل تنفسی و قلبی موافقت کنند. اداره کل صنعت معدن تجارت برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا هماهنگی های لازم را انجام دهد. همچنین استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع ممنوع میباشد. ناوگان حمل‌ونقل همگانی در جابه‌جایی مسافر حاکثر توان خود را به کار گیرد. 

مهرور گفت: به‌منظور پیشگیری از آلودگی هوا مقرر شد مرکز صدا‌وسیمای استان ضمن تهیه برنامه‌های آموزشی برای ارتقاء فرهنگ ایجاد هوای پاک نسبت به اطلاع‌رسانی درباره طرح محدوده ترافیک شهر کرج(زوج و فرد) که مقرر شد پلیس راهور اعمال کند. والدینی که کودکان مهدکودکی داران می‌توانند از مرخصی استفاده کنند و مدیران مرتبط همکاری لازم را به‌عمل آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز