خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش روز ملی البرز در کرج

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۸۴۲

رئیس بنیاد البرزشناسی، گفت: استان البرز، پنجمین استانی است که روز ملی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهراب رجبی امروز در دومین مراسم روز ملی البرز با اشاره به زبان تاتی البرز که در لغت‌نامه دهخدا ذکر شده، گفت: من زبان تاتی  را مادی می نامم چراکه مادها در البرز بودند و با توجه به ارتفاع از سطح دریا سه نوع گویش، دشت، کوهپایه و کوهستان در البرز، شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز بین قله شاه البرز در طالقان و قله کلون بستک در شمال واقع شده، افزود: 8 استان کشور دارای روز ملی هستند و استان البرز، پنجمین استانی است که روز ملی خود را با توجه به شاخص های خود انتخاب کرده‌است.

رجبی، تصریح کرد: بیستم مهرماه روز ملی البرز شد و با توجه به عنوان تاسیس دبستان پژوهشی در سال 1296 از علاقه مندان 17 سال به بالا، ثبت نام کرد و این روز با توجه به این نماد، شاخص البرز شد.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل، البرز، اضافه کرد: پس از تاسیس این مدرسه سالها بعد در سال 1313 دانشکده کشاورزی تهران در کرج تاسیس شد که جزو مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی کشور و غرب آسیاست. از اینروکه این به عنوان بزرگترین افتخار البرز، شناخته شد.

رجبی با اشاره به اینکه سال گذشته پنجمین استانی بودیم که صاحب روز ملی شدیم، عنوان کرد: امسال در ارتباط با معرفی روز ملی البرز، همت بسیاری داشتیم و مقرر شد با توجه به المان هایی که خاص استان است، در شناسایی البرز از پتانسیل های لازم بهرهمند شویم.

در ادامه این برنامه، از اساتید و فرهنگ دوستان استان تجلیل شد.

 در حاشیه این برنامه، غرفه‌هایی متشکل از صنایع دستی و غذایی خاص البرز نیز برپا بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز