خبرگزاری کار ایران

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی البرز:

گل و لای ، علت بالا آمدن سطح آب سد کرج است / قطع درختان شخصی نیز مجوز لازم دارد

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۷۸۴

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی البرز از انباشت گل و لای پشت سد کرج خبر داد و گفت: از بالا آمدن آب پشت سد کرج، خوشبین نباشیم چراکه تخریب روستاها و ورود گل و لای سیل های اخیر، تصور اشتباه ذخیره آب بسیار را تداعی می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا معتمدی با عنوان اینکه یک دست صدا ندارد، اظهار کرد: برای هر 5 هزار هکتار اراضی، یک جنگلبان باید حراست آنرا بر عهده گیرد و با توجه به اینکه 430 هزار هکتار تنها با 15 نیروی حفاظتی کنترل می شود، بیانگر کمبود حدود 50 تا 70 نیروی جنگلبانی است و با توجه به کمبود پرسنل، جوامع مردمی باید در حفظ و حراست منابع طبیعی یاری رسان ما باشند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: دهیاران و بخشداران در تماس مستقیم با مسئولان شهر و استان می توانند در تصرفات اراضی غیر دولتی، حفظ مراتع، کنترل دام و پیشگیری از حریق، تاثیر گذار باشند.

معتمدی به ماده 42 قانون حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم نمی دانند که قطع بعضی از انواع درختان شخصی نیز مجوز قانونی می خواهد و این عدم اطلاع باعث شد مشکلاتی برای مردم بخش آسارا پیش بیاید .برخی از صاحبان این باغات  درختانی چون گردو، نارون و اقاقی‌های خود را قطع کرده و  پس از تبدیل به الوار اقدام به فروش آنها می کنند که  توسط نیروهای حفاظتی متوقف و چوبها مصادره می شود.

معتمدی به بالا آمدن آب پشت سدهای کرج اشاره کرد و تصریح کرد: در اثر وقوع چندین سیل و تخریب‌ روستای‌های زیادی از جمله سیجان، رفته رفته آبرفت شسته شده و به صورت گل و لای در پشت سد ته نشین شده و تصور می‌شود پشت سد، آب بسیاری ذخیره شده در حالی که این تصور اشتباه است.

وی اضافه کرد: گردشگری در محور کرج - چالوس، این مسیر را با وجود جذابیت، پر خطر کرده است و باعث از بین رفتن طبیعت آن شده است.

معتمدی عملیات اطفای حریق و شناسایی نقاط بحرانی استان را دارای اهمیت دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز