خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری رشت مطرح کرد:

تاثیر نقوش اسلامی در ارتقای هویت شهری انکارناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۵۰۴

سرپرست شهرداری کرج با تاکید بر لزوم توجه به ارتقای سطح هویت شهری، گفت: تاثیر معماری و نقوش اسلامی بقاع متبرکه در ارتقای سطح هویت شهری انکارناپذیر است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا احمدی نژاد در آستانه روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با اشاره به نقش بقاع متبرکه به عنوان فضای عمومی در شکل گیری احساس تعلق و ارتقای سطح هویت شهری، اظهار کرد: بی شک شهرها با مجموعه ای ازعملکردهای چند منظوره در قالب بسته‌های اجتماعی، اقتصادی، دینی، فرهنگی و جغرافیایی؛ تجلی و معنی پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه افزایش سطح مشارکت عمومی اقشار مختلف مردمی در فعالیت هایی فرهنگی، هنری، دینی، اجتماعی و اقتصادی در قالب هویت های شهروندی، نقش بی بدیلی را در راستای توسعه شهرها ایفا می کند، گفت: امروزه شهرها مرکز توسعه تعاملات اجتماعی محسوب می شود و مردم در این زنجیره رابطه مستقیمی با جامعه برقرار می کنند.

سرپرست شهرداری کرج بیان کرد: بقاع متبرکه به عنوان فضای عمومی شهری، تاثیر بسزایی در ارتقای حس هویت و تعلق خاطر شهروندان دارد، به همین منظور طراحی و برنامه ریزی در فضاهای عمومی شهر به ارتقای روابط شهروندی و تعاملات اجتماعی کمک شایانی می کند.

احمدی نژاد در بخش دیگر سخنان خود فرصت بالای گردشگری مذهبی را از جمله مهمترین کارکرد امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و گفت: تاثیر فضای معماری و نقوش اسلامی بقاع متبرکه در ارتقای سطح هویت شهری انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز