خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری البرز:

جاده کرج - چالوس دارای جذابیت منحصربه فرد گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۹۶۵

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در بیستمین جشنواره لاله های بخش آسارا، جذابیت های جاده کرج-چالوس را منحصربه‌فرد خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری امروز در مراسم افتتاحیه بیستمین جشنواره گلها با یادآوری شهدای لاله گون، امنیت کشور را مرهون ایثارگران دانست و گفت: در منطقه ای که به عنوان یکی از زیباترین موقعیت های استان البرز، محسوب می شود، جشنواره لاله ها در بخش آسارا با تلاش برادران غلامی، هر ساله افتتاح و مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

وی افزود: بخش آسارا دارای 3 دهستان و بیش از 50 روستا با موقعیت گردشگری است لذا محور مواسلاتی به شمال کشور فرصت مناسبی برای بخش آسارا فراهم کرده که قابل ملاحظه است.

صابری با یادآوری فرصت های گردشگری در جاده طبیعی و بکر کرج- چالوس، ادامه داد: تونل 1886 کیلومتری در این جاده موجب نزدیک شدن 13 کیلومتر به شمال کشور شده است.

وی با یادآوری جاذبه منحصربه‌فرد رودخانه کرج، خاطرنشان کرد: سد امیرکبیر که در سال 42 به بهره برداری رسید، مسیر گذر به دهکده واریان که جزو دهکده‌های زیبای بخش آسارا محسوب می شود را جذاب کرده است.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، با یادآوری جدابیت های دیگر جاده کرج-چالوس، گفت: پیست اسکی خور و دیزین، کاخ شهرستانک و کاخ رضاشاه نیز از جاذبه های دیگر این مسیر در استان البرز است که باید در حفظ آن کوشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز