خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح بیابان زدایی در 12 هزار هکتار از کانون‌های بحرانی البرز

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۵۸۱

استاندار البرز گفت: با توجه به طرح بیابان زدایی از ۴۰ هزار هکتار کانون بحرانی البرز، تاکنون 12 هزار هکتار از این اراضی درختکاری شده و 4 هزار هکتار نیز در حال کاشت با درختان و نهال های مناسب است.

به گزاش ایلنا از کرج، محمد علی نجفی صبح امروز و‌ در آستانه روز درختکاری، با حضور در مرکز بزرگ نهالستان کشور در محمدشهر کرج، ضمن بازدید از مرکز تولید و کشت گل و گیاه، به پیشواز آیین روز درختکاری رفت و نهال های درخت بادام و گیاه سنجد، کاشت.

نجفی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی که از فردا آغاز می‌شود، با کاشت درختان میوه به استقبال مراسم این روز رفته‌ایم.

وی با اشاره به ظرفیت منابع طبیعی و بسترهای حاصلخیز این منطقه افزود: البرز ، استان مهمی در عرصه منابع طبیعی است و به خوبی در این نهالستان شاهد پیوند و تلفیق دانشگاه و عرصه های کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح بیابان‌زدایی در البرز بیان کرد: با توجه به طرح بیابان‌زدایی از ۴۰ هزار هکتار کانون بحرانی البرز، تاکنون 12 هزار هکتار از این اراضی درختکاری شده و 4 هزار هکتار نیز در حال کاشت با درختان و نهال های مناسب است همچنین برنامه‌های گسترده ای در دستور کار است.

وی افزود: باید تلاش شود از گونه هایی با مصرف منابع آب محدود و از درختان کم آب بر استفاده کنیم.

نجفی بیان کرد: به‌منظور توسعه گیاهان بار ده، درخت میوه بادام و گیاه سنجد غرس شد.

نهالستان بزرگ کرج در سال  1344 به عنوان نهالستان مادر و بزرگترین نهالستان کشور تاسیس شده است. مرکز نهالستان کرج، سال گذشته بیش از 500 هزار اصله داخل استان تولید کرده و علاوه بر این نیاز استان‌های مجاور را نیز تامین  کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز