خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل آموزش و پرورش البرز مطرح کرد:

آموزش مصرف بهینه آب به دانش‌آموزان البرزی

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۲۹۶

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به بحران کم آبی و مشکلات خشکسالی، طرح آموزشی مصرف بهینه آب در تمام مدارس استان اجرا شد.

به گزارش ایلنا از کرج، مسعود مهران‌نیا معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح آموزش مصرف بهینه آب در مدارس البرز اظهار داشت: دراین طرح، مربیان و کارشناسان راه‌های مصرف بهینه آب و پیشگیری از اصراف و هدر روی آب را به 459 هزار دانش آموز آموزش دادند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف گسترش فرهنگ استفاده بهینه از آب در بین شهروندان با توجه به کاهش بارندگی‌ها و پایین آمدن سطح آب‌های زیر زمینی در سال‌های اخیر و استفاده صحیح از آب به عنوان مایع حیات در بین دانش آموزان اجرا شد.

مهران نیا با اشاره به اینکه در این طرح آموزه های دینی و قرآنی برای آموزش نکات محوری در حوزه آب به دانش آموزان استفاده شد، اظهار کرد: معلمان و کارشناسان در قالب نشست های آموزشی و برنامه های فرهنگی و هنری اقدام به انتقال پیام های آموزشی به دانش آموزان کردند.

وی خاطر نشان کرد: به منظورانتقال نکات آموزشی به زبان هنر نیز فراخوان یک مسابقه بزرگ فرهنگی استانی با موضوع ' آب زندگی ' در سطح مدارس با هدف ارتقاء بهره وری و فرهنگ کاهش مصرف آب و مقابله با بحران کم آبی در بین دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول البرز انجام شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این مسابقه برای دانش آموزان 6 تا 16سال پیش بینی شد، تصریح کرد: در این مسابقه بزرگ دانش آموزان فرصت داشتند تا آثار خلاقانه هنری خود را تا 15 آذر ماه 96 با موضوع ' آب زندگی ' با الگو برداری از فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی به تصویر بکشند.

وی اضافه کرد: در این مسابقه 5 هزار دانش آموز البرزی شرکت کردند که پس از ارزیابی داوران منطقه ای - استانی 32 اثر در بخش کودکان و نوجوانان منتخب شناخته شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: این طرح آموزشی - فرهنگی با همکاری معاونت پرورشی و شرکت آب و فاظلاب استان البرز در مدارس البرز برگزار شد.

مهران نیا بیان کرد: کارشناسان حوزه آب در این طرح به زبان آمار و تصویر نکات آموزشی را برای دانش آموزان با توجه به گروه سنی دانش آموزان عنوان کردند تا زنگ هشدار کم آبی و چرایی استفاده بهینه از آب و نقش مردم در صرفه جویی از آب در کشور به ویژه در البرز بهتر شنیده شود.

وی اضافه کرد: معلمان و والدین در آموزش فرهنگ استفاده بهینه از منابع انرژی به خصوص آب در کلاس درس و خانه نقش موثر و تاثیر گذاری دارند که باید به آن نگاه آموزشی - ترویجی عمیق تری داشت.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: در اجرای اینگونه طرح ها به دنبال گسترش فرهنگ صرفه جویی آب در خانه و اجتماع هستیم تا دانش آموزان در حوزه آب بتوانند در نقش یک سفیر آگاهی بخشی به زبان ساده و تاثیر گذار در بین شهروندان عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز