خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرز خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزش حفاظت از محیط زیست برای معلمان البرزی

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۱۷۷

معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به منظور انتقال آموزه های زیست محیطی سه دوره آموزشی با محوریت تنوع زیستی ، آلودگی هوا ، خاک، پسماند و آب برای معلمان این استان پیش بینی و در حال اجراست.

به گزارش ایلنا از کرج،حسین رحمانیان معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز از برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت با محوریت تنوع زیستی ، آلودگی هوا ، خاک، پسماند و آب برای معلمان مرتبط دوره متوسطه این استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در نخستین مرحله آموزش حفاظت از محیط زیست 45 نفر از دبیران درس زمین شناسی ، زیست شناسی و سر گروه های درسی این دروس و جغرافیا در استان شرکت کردند.

وی بیان کرد: در این برنامه برای آگاهی بیشتر معلمان در حوزه آب و گردشگری طبیعی، اطلاعات لازم به صورت بارش اطلاعاتی مورد تبادل نظر قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: کتاب انسان و محیط زیست نیز در مدارس البرز با هدف آشنایی دانش آموزان با مسائل زیست محیطی تا پایان سال تحصیلی 97-96 آموزش داده می شود.

وی اضافه کرد: در این دوره ها معلمان در جریان وضعیت محیط زیست استان البرز در قالب اجرای طرح های توسعه مناطق توسعه ای ، صنعتی، شهر سازی ، تغییر کاربری اراضی، خشکسالی و کمبود منابع آب ، تخریب زیستگاه های طبیعی با رویکرد شناخت بیشتر نسبت به چالش های زیست محیطی قرار می گیرند.

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: عوامل انسانی و دخالت های انسان در طبیعت و تخریب آن، محیط زیست را با چالش های مختلفی روبرو کرده است لذا این دوره ها در راستای ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین شهروندان از جمله خانواده ها از طریق معلمان و دانش آموزان عملیاتی شده است.

رحمانیان تقویت حس مسئولیت پذیری و مشارکت همگانی با مشارکت دانش آموزان و معلمان با داشتن نگاه آگاهانه نسبت به مسائل حفاظتی محیط زیست را از دیگر اهداف این برنامه آموزشی در البرز برشمرد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های زیست محیطی به مدت 20 ساعت برای معلمان پیش بینی شده، افزود: این دوره‌ها بر پایه اهداف کتاب جدیدالتالیف ' انسان و محیط زیست ' برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز