خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی البرز عنوان کرد:

لزوم توجه به ظرفیت بوم گردی برای ایجاد اشتغال پایدار

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۶۴۲

مدیرکل میراث فرهنگی البرز با بیان اینکه با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان فرصت‌های شغلی را برای کمتر از ۱۰ نفر ایجاد کرد، گفت: در بخش بوم گردی ظرفیت های خوبی برای اشتغالزایی پایدار وجود دارد.

به گزارش ایلنا از کرج،حجت الاسلام صابری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ظهر امروز در حاشیه کارگروه اشتغال استان و در جمع خبرنگاران در خصوص اشتغال در حوزه گردشگری البرز اظهار داشت: از سهم دستگاه ها در بخش مشاغل خانگی ۱۵۴ مورد مربوط به میراث فرهنگی است و در بحث صدور مجوز ها نیز بعد از بهزیستی این اداره کل با صدور ۱۳۵ مورد مجوز رتبه دوم را دارد.

وی افزود: حفظ اشتغال موجود و ایجاد شغل جدید دو رویکردی است که در این اداره کل دنبال می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان فرصت های شغلی را برای کمتر از ۱۰ نفر ایجاد کرد. علاوه بر این بخش بوم گردی نیز ظرفیت های خوبی برای اشتغال‌زایی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، البرز ۸۰۰ هزار نفر نیروی کار فعال دارد و سرریز نیروی کار از تهران به البرز  و مهاجرت یکی از دو عمده دغدغه ها برای ایجاد شغل بشمار می رود. 

رشد سالانه جمعیت استان البرز برابر با ۲.۳۷ درصد، این استان را در رتبه چهارم استان‌های مهاجرپذیر کشور قرار داده است. رسته های اولویت دار استان البرز در ایجاد فرصت های شغلی تا کنون در بخش صنایع غذایی و تبدیلی پوشاک, چاپ و نشر و بسته بندی، بازرگانی و.. احصا شده و بعنوان مشاغل اولویت دار شناسایی شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز