خبرگزاری کار ایران

اجرای آموزش های فنی و حرفه ای در 14 روستای ساوجبلاغ/ ایجاد 2900 شغل از ابتدای سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۱۵

فرماندار ساوجبلاغ گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون برای 2911 نفر ایجاد اشتغال شده و اسامی این افراد در سامانه ایجاد و به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا از ساوجبلاغ،ابوالقاسم پالیزگیر در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری  این شهرستان با تاکید بر توسعه طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح آشنایی کارجویان با محیط کسب و کار و کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای عرصه اشتغال و کارآفرینی است .

وی گفت از ابتدای سال جاری تاکنون برای 2911 نفر ایجاد اشتغال شده و اسامی این افراد در سامانه ایجاد و به ثبت رسیده است.

وی افزود :ساوجبلاغ به 65 درصد تعهدات خود عمل کرده است و تا پایان سال جاری عملکردمان به 100 درصد خواهد رسید .

پالیز گیر از اعضای کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری خواست در نشست بعد گزارشی از علل موانع شغلی که سبب طولانی تر شدن این فرایند می شود، ارائه دهند.

وی گفت : این را خوب می دانم بعضی از ادارات برخورد خوبی با جذب سرمایه گذار ندارند و گاها شخص برای تاسیس شرکت یا ثبت تعاونی یا حتی اسم کارخانه در پیچ و خم اداری گرفتار می شود.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه پایه عوامل اصلی خود اشتغالی و اقتصاد  از بانک هاست ، اظهار داشت: باید در نشست آتی مدیران بانک هارا بخواهیم و بررسی کنیم از تعداد معرفی برای تسهیلات خود اشتغالی چقدر موفق به دریافت شدند و مابقی چرا نتوانسته اند به این تسهیلات با وجود شرایط لازم دست یابند .

پالیز گیر با تاکید بر اجرای آموزش‌های فنی حرفه‌ای براساس فرایندی که استان برای این موضوع مشخص کرده است افزود : از 33 روستای استان که باید کار آموزش در آنها صورت بگیرد 14 روستا مربوط به ساوجبلاغ است .

وی افزود: با اجرای آموزش متمرکز در 14 روستای ساوجبلاغ با هدف توانمندی و برگشت روستاییان یا همان جلو گیری از مهاجرت معکوس با تشکیل تعاونی و وایجاد شهرک های صنعتی و توسعه بازار فروش می توانیم امید وار تر به هدف خودمان برسیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز