خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل دامپزشکی البرز خبر داد:

مایه کوبی 450 هزار راس دام برای مقابله با بیماری تب برفکی

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۳۵۵

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز از اجرای طرح واکسیناسیون بالغ بر 450 هزار دام سنگین و سبک این استان برای مقابله با بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرج، حسین طرق معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:مرحله دوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در گله‌های گوسفندی و بزی در استان البرز از ابتدای آذر ماه آغاز شده و در حال اجرا می باشد.
وی افزود:  پس از پایان فاز دوم طرح سراسری واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام سنگین استان که بیش از یکصد هزار رأس گاو و گوساله را بصورت رایگان تحت پوشش مایه کوبی در آورد ، مرحله دوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در گله های گوسفند و بز آغاز شده و در حال اجراست .
طرق  بیان داشت: در این طرح که جمعیت گله های گوسفندی و بزی استان را به تعداد قریب 350 هزار رأس تحت پوشش مایه کوبی در می آورد الویت واکسیناسیون با دام‌های عشایر استان است .
معاون سلامت دامپزشکی البرز خاطرنشان کرد:همچنین در این طرح گله‌های گوسفندی که از سایر استان‌ها جهت استفاده از مراتع به این استان نقل مکان کرده اند به‌صورت رایگان تحت پوشش مایه کوبی در خواهند آمد .
طرق در پایان یادآور شد : به دلیل عملکرد خوب دامپزشکی استان در پوشش کامل واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی موردی از بیماری به این اداره کل گزارش نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز