خبرگزاری کار ایران

با موافقت شورای شهر؛

خیابان آزادی رجایی شهر کرج پیاده راه می شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۴۸۶

جلسه بررسی و مطالعه اجرای طرح پیاده راه خیابان آزادی رجایی شهر با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و قائم مقام شهردار کرج در منطقه 7 برگزار شد.

به گزارش ایلنا از کرج،  عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی، نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج در جلسه بررسی و مطالعه اجرای طرح پیاده راه خیابان آزادی رجایی با اشاره به احداث پیاده راه در سطح شهر، اظهار داشت: این اقدام از راهکارهایی می باشد که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک به منظور کاهش معضلات ترافیکی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اجرای مناسب و استاندارد کف سازی پروژه باید مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد و برنامه زمانبندی مطلوبی در رابطه با این پروژه تدوین شود.

در ادامه حسین محمدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج، ساخت پیاده راه آزادی رجایی شهر را برای اجرای طرح جامع گردشگری شهر ضروری عنوان کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار بالای شهر کرج که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده، ساخت پیاده راه و گسترش پیاده محوری است.

 

معاون فنی و عمرانی شهردار کرج با اشاره به مدرن سازی پروژه افزود: تونل مشترک شهری در اجرای این پروژه یکی از نیازهای مهم می باشد تا جهت یکسان سازی خطوط مخابراتی، برق و دیگر موارد مشکلاتی در پروژه ذکر شده پیش نیاید.

مهدی حاجی قاسمی دبیر اول و رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: با توجه به اینکه خیابان آزادی رجایی شهر بار ترافیکی سنگینی را تحمل می‌کند و خیابان‌های مجاور آن نیز از این قاعده مستثنا نیستند، تصمیم‌گیری درست و آینده ‌نگری با در نظر داشتن همه جوانب از جمله گرفتن تمهیدات زیر ساختی برای جابه‌جایی شهروندان ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج، گفت: چنانچه معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج  برای تأمین پارکینگ مورد نیاز و همچنین تعریف راه‌های جدید دسترسی در خیابان اصلی رجایی شهر اقدام کند، مخالفتی با تبدیل این مسیر به پیاده راه وجود ندارد اما از آنجا که بستر و زیرساخت لازم مهیا نیست، این تصمیم‌گیری به تشدید مشکل ترافیک می‌انجامد.

سیدرضا فیض مدیر منطقه7 نیز با اشاره به بر طرف نمودن مشکلات سد معبر این خیابان افزود: طرح اجرای پاکسازی سد معبر در این خیابان اجرایی شد تا وضعیت نامناسب و مشکلاتی که برای عابرین و کسبه ایجاد شده بود از بین رود.

در پایان شفیعی قائم مقام شهردار کرج با بررسی ابعاد مختلف اجتماعی و آماده‌سازی بستر منطقه برای اجرای این طرح تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با کسبه و مالکان تجاری در این زمینه به عمل می‌آید و بهترین شرایط و امکانات دسترسی به مسیر بررسی می‌شود.

وی، اجرای طرح پیاده راه رجایی شهر را اقدامی مؤثر خواند و گفت: پیاده راه خیابان رجایی شهر برای تسهیل‌ تردد شهروندان و ایجاد فضاهای مکث ایجاد می‌شود.

شفیعی، هدف از اجرای این طرح را ایجاد آرامش، تحرک و پویایی در شهروندان عنوان کرد و گفت: ایجاد پیاده راه در حوزه شهری مفید است و می‌توان با ایجاد فضایی عمومی شهروندان را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تشویق کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز