خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

بازدید نجفی از مؤسسه تحقیقاتی سرم‌سازی رازی

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۷۸۷

استاندار البرز در قالب بازدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی البرز از واحد تحقیقاتی مؤسسه سرم سازی کشور واقع در کرج دیدن کرد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی صبح یکشنبه در راس هیاتی از اعضای ستاد تسهیل در استان با حضور در مؤسسه تحقیقاتی سرم سازی رازی در حصارک کرج، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این واحد تولیدی - تحقیقاتی ملی، موانع موجود بر سر راه خطوط تولید را نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی قدیمی‌ترین مؤسسه فعال در زمینهٔ تولید واکسن در ایران است. این مؤسسه که در منطقه حصارک از استان البرز ایران قرار دارد، سالانه بیش از سه و نیم میلیارد دز انواع فراورده‌های بیولوژیک تولید می‌کند.                                                                  

از مهمترین فراورده های مؤسسه می توان به تولید سرم‌های دیفتری و کزاز،سرم‌های درمانی ضد زهر، انواع پادگن‌ها،انواع فراورده‌های خونی دامپزشکی شامل سرم خرگوش، پلاسمای خرگوش، همولیزین، کمپلمان خرگوش، کمپلمان خوکچه هندی، خون دفیبرینه گوسفندی انواع حلالهای مصرف پزشکی شامل سرم فیزیولوژی و.. اشاره کرد.

نام این مؤسسه به یادبود حکیم ابوبکر محمّد زکریای رازی نامیده شده و بسیاری از دانشمندان دامپزشکی ایرانی در این مؤسسه فعالیت داشته‌اند. همچنین این مؤسسه دارای نشریه علمی پژوهشی آرشیو رازی نیز می‌باشد.پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی از دیگر فعالیت های این مرکز علمی در کنار تولید دارو محسوب می شود.

مؤسسه برخوردار از آزمایشگاه های متعددی می باشد که از جمله آنها می توان به آزمایشگاه  ملی تب برفکی، آزمایشگاه  تحقیقات پاستورلا،آزمایشگاه ملی تحقیقات تیلریوز، آزمایشگاه ملی سل دامی، آزمایشگاه ملی تحقیقات کنه، آزمایشگاه رفرانس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان،آزمایشگاه رفرانس آبله دامی و... اشاره کرد.

مؤسسه رازی بصورت هیات امنایی و متشکل از نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و سازمان دامپزشکی کشور مدیریت می شود. استاندار البرز در ادامه بازدیدی از مجتمع ها و آزمایشگاه های تخصصی این مرکز علمی و تحقیقاتی خواهد داشت و آخرین دستاوردهای محققان داخلی را مورد بررسی قرار  می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز